Německá společnost Benteler se sídlem v Rakousku dodává automobilové komponenty už 45 let, desítky továren má po celém světě včetně několika v Česku. Aktuálně na veletrhu CES 2023 představila koncept autonomního elektrického přepravníku Holon pro městské aglomerace, dopravní terminály a podobná místa. Bohatě prosklené vozidlo bez stanoviště řidiče má obsloužit až 15 cestujících, dosahovat rychlosti nejvýš 60 km/h a stát se součástí místních dopravních systémů jak v pravidelném provozu, tak v režimu na vyžádání. Dojet by mělo přibližně 290 km se splněním všech moderních požadavků na bezpečnost a komfort. Alternativně by mělo posloužit i pro doručování na poslední míli.
Holon se zároveň stává novou divizí Benteleru a pochlubil se i dvěma pilotními projekty v Evropě i USA. V prvním případě se dohodl s hamburským operátorem VHD Hochbahn, což je druhý největší podnik svého druhu v Německu, v Americe pak s firmou Beep, která již nyní poskytuje lokální autonomní mobilitu ve veřejných službách v řadě tamějších měst, zejména na Floridě. V USA by se také Holon měl začít koncem roku 2025 vyrábět. Následovat by měla Evropa a Asie či Blízký východ. Podle sebevědomých prohlášení by mělo jít o nejkvalitnější produkt svého druhu na světě, na němž se podíleli renomovaní partneři. V první řadě designové studio Pininfarina a dodavatel autonomních systémů Mobileye ze skupiny Intel. IT řešení dostal na starost specialista Cognizant Mobility.
Vozidlo by mělo poskytnout „špičkový komfort“, jehož součástí budou automaticky ovládané dvoukřídlé dveře, samočinně výsuvná plošina pro vozíčkáře a také vyhrazené místo pro invalidní vozík s automatickým fixačním systémem vozíku. Myslelo se i na zrakově postižené, jimž poslouží nápisy v Braillově písmu. Samočinná jízda úrovně 4 obslouží předem definované trasy a případné aktualizace se do vozidla přenesou bezdrátově. V souladu s trendy se konstruktéři zaměřili na udržitelné materiály.