Na českém dobíjecím trhu se objevil nový hráč. Orlen otevřel první stanici

Forum Elektromobilita 2025
11
Na českém dobíjecím trhu se objevil nový hráč. Orlen otevřel první stanici
Fotografie: Orlen
  • Polský petrolejářský gigant Orlen se pouští do nového byznysu
  • Chce v Evropě vybudovat síť nabíjecích stanic
  • První taková vznikla i v Česku

Nejdůležitější česká dálnice D1 mezi Prahou a Ostravou si právě v tomto směru čerstvě polepšila o nový ultrarychlý dobíjecí hub. Ten znamená nejen další zahuštění nabídky na této relaci, ale také vstup zcela nového, velmi ambiciózního hráče na český trh s veřejným dobíjením elektromobilů. Polský Orlen totiž chce využít husté sítě čerpacích stanic, které před časem velmi výhodně získal i se sítěmi rafinerií Unipetrol od českého státu, a začíná budovat síť vlastních dobíječek, ačkoliv na řadě jiných už stojí stanice jiných poskytovatelů. V Česku se uvedl na velice prestižním místě u dálnice D1, přesněji tedy rychlostní silnice R1, na níž D1 navazuje, kdy na čerpačce hned za Prahou, na pátém kilometru komunikace, otevřel první ultrarychlý hub.

Ten nabízí tři velké stojany Alpitronic Hypercharger a v každém z nich výkon 300 kW, který je sice rozdělen mezi dva konektory, avšak při připojení jediného auta pustí plný výkon. Takovou kapacitu umožňuje dostatek kapacity v místě díky nedaleké rozvodně. Pomalé AC přípojky tu chybějí, rovněž na CHAdeMO se nedostalo. Zákazníci si zato mohou vybrat hned dvě rychlá občerstvení se sociálním zařízením; buď na samotné čerpačce, nebo v přilehlé non-stop restauraci McDonald's. Ačkoliv je o kilometr dále ve stejném směru hned další ultrarychlý hub ČEZ u čerpací stanice Pumpa s plnohodnotnou restaurací, ta nabízí jen 180 kW, kdyžto Orlen triumfuje nejen vyšším výkonem, ale i nižší cenou 14,90 Kč/kWh.

Diskuze ke článku
Jiří Schindler
Jiří Schindler
Naposledy upraveno: 1. 10. 15:36
Je tu někdo znalý, kdo by uměl třeba říct, jestli to je dobře volená lokalita? Mně to přijde jako lokalita úplně k ničemu - začátek dálnice, zároveň je to u Prahy, kde je těch rychlonabíječek hromada? Navíc využitelné v podstatě jen pokud se jede zvrchu Prahy (D8,D10/D11), protože ze západu se dostane člověk po D0 až za tuhle stanici?Nevidím v tom smysl..

Nedávalo by větší smysl to mít např u 9 křížů? Opět oboustranná ORLEN, je tam KFC, velké odpočívadlo, protažení/WC atd.
dav.72@seznam.cz
dav.72@seznam.cz
To jako vážně???
Nižší cenou 14,90 Kč/kWh???
To je jako co???
Vždyť, kdejaký elektromobil má spotřebu průměrně kolem 20kWh na 100kč.
To je 300kč na 100km. takže 1km je za 3kč.
To se mě tedy vůbec nelíbí a teď si vemte, že je to prý jedno z nejlevnějších nabíjení.
Tak to je hnus. To se nám ta elektrifikace trochu prodražuje.
A teď je i možnost nabíjet ultra rychle, ale za ultra draho.
Ještě že mám doma FVe, jinak to prostě nedává smysl.
Nikola Mochesova
Nikola Mochesova
a to v zimě hoši trochu víc než 20 kW/100 km. čili tyhle nabíječky jsou k hovnu všechny.
Filip Takáč
Filip Takáč
Naposledy upraveno: 1. 10. 18:32
Cena o ničem.. Konkurence DC >150kW levnější o:
26% - Innogy (10,90)
až 19% - E.on (12 - 13,-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze