Co přesně má Tesla Cybertruck své automobilce přinášet, nad tím si lámou hlavu fanoušci celého světa. Tento model, který svým předčasným ohlášením odstartoval vlnu plně elektrických pick-upů, k níž se pak ale přidal až s dlouhým zpožděním, nesplnil svůj původní záměr na nízkou cenu a dostupnost, čemuž také odpovídají prodeje, dalece zaostávající za očekáváními. Možná proto Elon Musk přispěchal během nedávného hovoru s akcionáři Earnings Call s vysvětlením, které může být pravdivé, a nemusí. Nicméně rozhodně je zajímavé. Úkolem pro extravagantně tvarovaný model totiž údajně není stát se ziskovým modelem s perspektivou tradičního modelového života a následného nahrazení, ale jakousi pojízdnou laboratoří a výkladní skříní nových technologií.
Těch je totiž v Cybertrucku požehnaně, počínaje 800V architekturou, přes řízení všech kol, vysokokapacitní komunikační síť etherloop, až po 48V palubní elektroinstalaci. Naprostá většina prvků, představených právě zde, se prý postupně dostane i do dalších, nových modelů Tesla, s jednou podstatnou výjimkou. U žádné budoucí velkosériové Tesly už prý nemáme počítat s nerezovou karoserií. Ta zůstane výsadou Cybertrucku, ostatně nejde ani o karoserii v pravém slova smyslu, nýbrž jen o povrchové panely, ponechané v podobě jen hrubě opracovaného nerezu úmyslně, kvůli zvýšení pozornosti. Ostatně jde o poměrně drahý a obtížně zpracovatelný materiál, který navíc zásadně komplikuje případné opravy.
Cybertruck tak podle Muska zůstane v roli solitéra, který v nízkých objemech a s vysokou marží ověří v praxi funkčnost zmíněných novinek, ideálně plně na účet nových majitelů tohoto extravagantního modelu. Ty pak před nasazením v masových modelech budou moci být dokonale odladěné.
To je vazne zoufalec.
Vysvetleni hodne pubertaka, ktery se snazi ospravedlnit sve naproste fiasko, aby neztratil tvar.