Moderní dopravní prostředky jsou vybaveny mnoha asistenčními a bezpečnostními systémy. Nejinak je to také v případě motocyklů. Do testu se nám dostal Harley-Davidson Breakout, který takových vychytávek nabízí hned několik.

Hned při seznámení oceníte bezklíčové startování a v podstatě také odemykání alarmu. Klíč s čipem stačí mít po celou dobu v kapse a motorka vás sama rozpozná, odpojí alarm a připraví se na nastartování motoru. To pak provedete pouhým jedním stisknutím startovacího tlačítka. To samé platí po skončení jízdy, kdy se po vašem odchodu od motocyklu sám alarm zapne a jakýkoliv následný pohyb s motorkou vyvolá poplach. Zámek řízení tu stále je a ten případně musíte odemknout klasicky klíčkem z boku na krku řízení.
Přístrojový panel tvoří dvojice displejů, které jsou sice menší, ale parádně zapracované do řídítek. Musím říci, že ani při jízdě v ostrém slunci jsem s čitelností obou displejů neměl problém. Najdete tu palivoměr, dojezd, denní počítadlo kilometrů i hodiny. V menu pohodlně listujete ovladačem na levé rukojeti. Široká řídítka mají obstojný rejd a jejich umístění je v příjemné výšce, která vám netahá ruce z ramenou.
Zajímavostí je pak také USB přípojka umístěná na rámu pod řídítky, kterou ale můžete využít pouze pro nabíjení mobilního telefonu, případně navigace. Vyšší modely značky pak nabízejí integrovanou navigaci a konektivitu Apple CarPlayi Android Auto.
Úzký LED světlomet v noci protne tmu jasnou bílou září a kužel světla má i slušný záběr do stran. Diody brzdových a koncových světel jsou umístěny v zadních směrových světlech. Působí to kompaktně a vše lze za jízdy dobře rozeznat. Musím vyzdvihnout zrcátka, která se neklepou, zapadají do designu, aniž by celek významně narušovala, a je v nich vše dobře vidět. Otáčení a parkování na malém prostoru je z důvodu délky motocyklu horší, ale nízko položené sedlo to do jisté míry vyvažuje.
Breakout lze pořídit s motorem Milwaukee-Eight 107 o objemu 1 745 ccm, anebo Milwaukee-Eight 114 o objemu 1 868 ccm. Testovací kus byl osazen tímto výkonnějším motorem, který svojí dynamikou bohatě postačí každému jezdci.