Moderní dopravní prostředky jsou vybaveny mnoha asistenčními a bezpečnostními systémy. Nejinak je to také v případě motocyklů. Do testu se nám dostal Harley-Davidson Breakout, který takových vychytávek nabízí hned několik.
Hned při seznámení oceníte bezklíčové startování a v podstatě také odemykání alarmu. Klíč s čipem stačí mít po celou dobu v kapse a motorka vás sama rozpozná, odpojí alarm a připraví se na nastartování motoru. To pak provedete pouhým jedním stisknutím startovacího tlačítka. To samé platí po skončení jízdy, kdy se po vašem odchodu od motocyklu sám alarm zapne a jakýkoliv následný pohyb s motorkou vyvolá poplach. Zámek řízení tu stále je a ten případně musíte odemknout klasicky klíčkem z boku na krku řízení.
Přístrojový panel tvoří dvojice displejů, které jsou sice menší, ale parádně zapracované do řídítek. Musím říci, že ani při jízdě v ostrém slunci jsem s čitelností obou displejů neměl problém. Najdete tu palivoměr, dojezd, denní počítadlo kilometrů i hodiny. V menu pohodlně listujete ovladačem na levé rukojeti. Široká řídítka mají obstojný rejd a jejich umístění je v příjemné výšce, která vám netahá ruce z ramenou. Neocenitelným pomocníkem je automatické vypínání směrovek. Toto každý motorkář musí ocenit. Systém pracuje na bázi náklonového čidla, které rozpozná, zda jste již zamýšlený manévr provedli či nikoliv, a po ukončení manévru sám směrovku vypne. Fungovalo to skvěle a bezproblémově. Na rozdíl od ostatních výrobců motocyklů má Harley Davidson umístěno ovládání směrovek na pravé a levé rukojeti, nikoliv v jednom sdruženém ovladači. Odbočujete-li doprava, ovládáte směrovku na pravé straně řídítek, a naopak. Toto mi ze začátku působilo malinko problémy, zejména u pravé ruky, kterou ovládáte také plyn, ale po určité době jsem si zvykl.
Zajímavostí je pak také USB přípojka umístěná na rámu pod řídítky, kterou ale můžete využít pouze pro nabíjení mobilního telefonu, případně navigace. Vyšší modely značky pak nabízejí integrovanou navigaci a konektivitu Apple CarPlayi Android Auto.
Úzký LED světlomet v noci protne tmu jasnou bílou září a kužel světla má i slušný záběr do stran. Diody brzdových a koncových světel jsou umístěny v zadních směrových světlech. Působí to kompaktně a vše lze za jízdy dobře rozeznat. Musím vyzdvihnout zrcátka, která se neklepou, zapadají do designu, aniž by celek významně narušovala, a je v nich vše dobře vidět. Otáčení a parkování na malém prostoru je z důvodu délky motocyklu horší, ale nízko položené sedlo to do jisté míry vyvažuje.
Breakout lze pořídit s motorem Milwaukee-Eight 107 o objemu 1 745 ccm, anebo Milwaukee-Eight 114 o objemu 1 868 ccm. Testovací kus byl osazen tímto výkonnějším motorem, který svojí dynamikou bohatě postačí každému jezdci.