Mercedes začal v Česku prodávat svoji vlajkovou loď jako plug-in hybrid

Je levnější než benzínová s podobným výkonem
1
Mercedes začal v Česku prodávat svoji vlajkovou loď jako plug-in hybrid
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Plug-in hybridní Mercedes třídy S nese označení 580 e a má vyšší výkon než benzínový 580 4Matic
  • Oproti 580 4Matic je plug-in hybrid i levnější, ale musíte se obejít bez pohonu všech kol
  • Samozřejmostí je dojezd na elektřinu přes 100 km dle WLTP a rychlonabíjení

Nový Mercedes třídy S jsme testovali s dieselem pod kapotou a zaměřili se na jeho technologie. Na trhu ale zatím chyběl plug-in hybrid. Většina dostupných motorizací byly mild-hybridy s benzínovým nebo naftovým motorem pod kapotou. Nyní se přidává i plug-in hybrid, který má opravdu dlouhý dojezd na elektřinu, jak je ostatně u Mercedesu zvykem.

Mercedes-Benz třídy S (2020)

Plug-in hybridní verze nese označení S 580 e a kombinovaná spotřeba paliva je 0,6–1,0 l/100 km, podle výbavy vozu. Těchto výborných hodnot dosahuje právě díky zmíněnému dlouhému dojezdu na elektřinu. Kombinované emise CO2 pak jsou 14,0–22,0 g/km. Kombinovaná spotřeba elektrické energie zase činí 21,2–25,3 kWh/100 km. Zákazníci mohou verzi Plug-in-Hybrid s krátkým nebo dlouhým rozvorem již objednávat za ceny od 3 168 990 Kč.

Nejvyšší benzínová motorizace s podobným výkonem je dražší

Plug-in hybrid je dokonce levnější než mild–hybrid v modelu S 580 4Matic, který využívá zážehový motor V8 s integrovaným reverzním alternátorem druhé generace a 48V elektrickou sítí. Ten se dodává rovněž s oběma rozvory, a to za ceny od 3 236 750 Kč. Plug-in hybrid má dokonce o 5 kW vyšší celkový systémový výkon, ale mild-hybrid s osmiválcem zase nabízí pohon všech kol 4Matic. I tak je ale zajímavé, že podobně výkonná plug-in hybridní verze je levnější než mild-hybrid.

Model S 580 e je vybaven elektromotorem o výkonu 110 kW/150 k, který umožňuje dojezd více než 100 kilometrů dle WLTP s výhradně elektrickým pohonem. V mnoha případech tak lze jízdu uskutečnit bez použití spalovacího motoru. Dojezd se v porovnání s předchůdcem více než zdvojnásobil. Základem hybridního pohonu je řadový šestiválec M 256 s nejvyšším výkonem 270 kW/367 k z aktuální generace motorů Mercedes-Benz. Vysoké výkonové hustoty bylo u hybridního pohonu dosaženo použitím synchronního elektromotoru s trvalými magnety a vnitřním rotorem. Maximální točivý moment elektromotoru, 480 Nm, je k dispozici již od první otáčky.

Mercedes-Benz třídy S (2020)

Výsledkem je podle Mercedesu vysoká agilita při rozjezdu a dynamické jízdní vlastnosti. V jízdním režimu Electric je nejvyšší rychlost 140 km/h, poté jemně zasáhne elektronický omezovač. Umístění sady akumulátorů ve vozidle přináší v porovnání s předchůdcem praktické výhody pro každodenní provoz. V zavazadlovém prostoru již není žádný schod a díky otvoru v zadních opěradlech lze v interiéru přepravovat i dlouhé předměty.

Standardní výbava zahrnuje 11kW nabíječku pro nabíjení třífázovým střídavým proudem. Pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem je k dispozici stejnosměrná nabíječka o výkonu 60 kW. Dokonce i při vybité sadě akumulátorů je její kompletní nabití díky tomu realizovatelné za 30 minut.

Mercedes S400d kombinuje luxus a technologie

Technické parametry Mercedes-Benz třídy S (2020) 580 e

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 259 × 1 905 × 1 495 mm, 2 225 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní
Výkon375 (270 + 110) kW, 510 (367 + 150) koní, točivý moment: 750 Nm
Baterie13,5 kWh
Nabíjenípalubní: 7 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 0,6 l / 100 km
Cena od3 168 990 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
4 Matic neboli 4x4 je právě to, co dělá Mercedes Mercedesem. Spotřeba 0,6l/100 km kombinovaná je směšné, 6 l/100 km je tak rozumné číslo.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze