Nový Mercedes třídy S jsme testovali s dieselem pod kapotou a zaměřili se na jeho technologie. Na trhu ale zatím chyběl plug-in hybrid. Většina dostupných motorizací byly mild-hybridy s benzínovým nebo naftovým motorem pod kapotou. Nyní se přidává i plug-in hybrid, který má opravdu dlouhý dojezd na elektřinu, jak je ostatně u Mercedesu zvykem.
Plug-in hybridní verze nese označení S 580 e a kombinovaná spotřeba paliva je 0,6–1,0 l/100 km, podle výbavy vozu. Těchto výborných hodnot dosahuje právě díky zmíněnému dlouhému dojezdu na elektřinu. Kombinované emise CO2 pak jsou 14,0–22,0 g/km. Kombinovaná spotřeba elektrické energie zase činí 21,2–25,3 kWh/100 km. Zákazníci mohou verzi Plug-in-Hybrid s krátkým nebo dlouhým rozvorem již objednávat za ceny od 3 168 990 Kč.
Nejvyšší benzínová motorizace s podobným výkonem je dražší
Plug-in hybrid je dokonce levnější než mild–hybrid v modelu S 580 4Matic, který využívá zážehový motor V8 s integrovaným reverzním alternátorem druhé generace a 48V elektrickou sítí. Ten se dodává rovněž s oběma rozvory, a to za ceny od 3 236 750 Kč. Plug-in hybrid má dokonce o 5 kW vyšší celkový systémový výkon, ale mild-hybrid s osmiválcem zase nabízí pohon všech kol 4Matic. I tak je ale zajímavé, že podobně výkonná plug-in hybridní verze je levnější než mild-hybrid.
Model S 580 e je vybaven elektromotorem o výkonu 110 kW/150 k, který umožňuje dojezd více než 100 kilometrů dle WLTP s výhradně elektrickým pohonem. V mnoha případech tak lze jízdu uskutečnit bez použití spalovacího motoru. Dojezd se v porovnání s předchůdcem více než zdvojnásobil. Základem hybridního pohonu je řadový šestiválec M 256 s nejvyšším výkonem 270 kW/367 k z aktuální generace motorů Mercedes-Benz. Vysoké výkonové hustoty bylo u hybridního pohonu dosaženo použitím synchronního elektromotoru s trvalými magnety a vnitřním rotorem. Maximální točivý moment elektromotoru, 480 Nm, je k dispozici již od první otáčky.
Výsledkem je podle Mercedesu vysoká agilita při rozjezdu a dynamické jízdní vlastnosti. V jízdním režimu Electric je nejvyšší rychlost 140 km/h, poté jemně zasáhne elektronický omezovač. Umístění sady akumulátorů ve vozidle přináší v porovnání s předchůdcem praktické výhody pro každodenní provoz. V zavazadlovém prostoru již není žádný schod a díky otvoru v zadních opěradlech lze v interiéru přepravovat i dlouhé předměty.
Standardní výbava zahrnuje 11kW nabíječku pro nabíjení třífázovým střídavým proudem. Pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem je k dispozici stejnosměrná nabíječka o výkonu 60 kW. Dokonce i při vybité sadě akumulátorů je její kompletní nabití díky tomu realizovatelné za 30 minut.
Mercedes S400d kombinuje luxus a technologie
Technické parametry Mercedes-Benz třídy S (2020) 580 e
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 5 259 × 1 905 × 1 495 mm, 2 225 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní |
Výkon | 375 (270 + 110) kW, 510 (367 + 150) koní, točivý moment: 750 Nm |
Baterie | 13,5 kWh |
Nabíjení | palubní: 7 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 0,6 l / 100 km |
Cena od | 3 168 990 Kč |