Mercedes-Benz třídy S je opět králem. Nabízí to, co konkurence zatím vymýšlí

Mercedes-Benz třídy S je opět králem. Nabízí to, co konkurence zatím vymýšlí
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Ve výbavě nechybí adaptivní LED světla s promítáním informací na silnici
  • Nabídka motorizací zahrne dva mild hybridy a jeden plug-in hybrid
  • Majitel může volit z dvou délek karoserie a pěti verzí sedadel s certifikátem AGR

Segment luxusních sedanů je poslední roky nacpaný k prasknutí a Mercedes-Benz v něm bojuje s modelem třídy S. A právě jeho nová generace se ukázala včera veřejnosti. Automobil s interním označením W223 dorazí do prodeje v prosinci letošního roku, přičemž základní provedení se prodloužilo o 54 mm na výsledných 5 179 mm. Verze Long pak narostla o 34 mm na výsledných 5 289 mm. Posádka si tak bude moci užívat ještě více místa v kabině, a to díky rozvoru o hodnotě 3 106 mm, resp. 3 216 mm.

V kabině se nově může objevit až pět displejů, ovšem ten centrální bude vždy nejlepší. Využívá totiž technologii organických diod (OLED), je umístěn na výšku po vzoru Tesly a nabídne úhlopříčku 12,8". Plocha zobrazení je tak nově o 64 % větší než u předchůdce. Nechybí ani head-up displej, jenž bude k dostání hned ve dvou verzích. Ta lepší pak bude umět virtuálně promítat pokyny navigace „přímo na silnici“ a ukáže například aktivní odbočovací šipky ve správném jízdním pruhu. Co se týče komfortu, majitel může volit z pěti variant sedadel, přičemž opět nechybí možnost lůžkového nastavení zadní sedačky. Naprostou novinkou je pak vyhřívaný polštářek pro opěrky hlavy vzadu.

Mercedes dále hovoří o nové hybridní konstrukci skeletu karoserie s podílem hliníku více než 50 procent, která splňuje ty nejvyšší nároky z hlediska bezpečnosti, tuhosti nebo nízké hmotnosti. Snížila se také hlučnost vozu, a to díky dvojitému těsnění v průchozích otvorech pro kabely v přepážce mezi motorovým prostorem a interiérem nebo pomocí zásadně protažené izolace stěny mezi motorem a kabinou. Poprvé v historii pak značka využívá akustickou pěnu ve vybraných profilech skeletu karoserie. A jak je to s novými technologiemi? Novinkou je Asistent pro dálkově ovládané parkování, který umožňuje řidiči ovládat vozidlo z chytrého telefonu při zajíždění na parkovací místo nebo vyjíždění z něj. Postupem času pak dorazí zlepšená verze, která nabídne plně automatizované zaparkování v budovách s patřičnou infrastrukturou.

Dalším prvkem výbavy jsou přední full LED světla. Ta za příplatek nabídnou funkci Digital Light, která umí upozornit řidiče na hrozící nebezpečí. Na vozovku přímo do zorného pole řidiče dokáže promítnout bagr, a to v okamžiku, kdy vůz rozpoznaná úsek s prací na silnici. Světla umí také bodově označit všechny chodce, kteří půjdou po vozovce. Velmi dobrou vychytávkou na dálničních zúženích jsou umělé vodící čáry, které přesně řidiči prozradí, jak moc daleko se máte držet od svodidel a vozidel vedle. Škoda jen, že funguje jen v noci, někteří řidiči by totiž tohoto pomocníka potřebovali také přes den.

Po stránce pohonných jednotek se základem stane verze S 350 d s naftovým šestiválcem o výkonu 210 kW. Nad ním se umístí S 400 d 4Matic (243 kW). Z benzinových jednotek přichází pro nás zajímavé mild hybridy s označením S 450 4Matic (270 kW) a S 500 4Matic (320 kW). Ty mají navíc 16kW elektromotor, což pomůže nižší spotřebě a emisím. Ohlášen je také příchod vidlicového benzinového osmiválce s integrovaným zařízením ISG. To bude disponovat funkcí spouštěče a generátoru s 48V elektrickou sítí. Za rok pak dojde také na plug-in hybrid, který umožní čistě elektrický dojezd 100 kilometrů na jedno nabití.

Technické parametry Mercedes-Benz S základní

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 179 × 1 921 × 1 503 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/nafta), hnaná náprava: 4×4
Výkon270 kW, , točivý moment: 500 Nm / 1 600 ot./min
Baterie?
Nabíjení
Spotřeba?
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze