Mercedes vzal nadcházející generaci Céčka na závodní okruh. Bude plně elektrické

Mercedes vzal nadcházející generaci Céčka na závodní okruh. Bude plně elektrické
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Nová generace nabídne 800V architekturu a vylepšenou pohonnou techniku
  • Hlavním soupeřem má být chystané BMW i3 s technikou Neue Klasse
  • Na trh dorazí nový Mercedes-Benz za dva roky

Mercedes-Benz v současné době připravuje modernizaci třídy C (W206), jelikož je již ve své polovině životního cyklu. Krom toho ale testuje i plně elektrického sourozence se zcela odlišným základem oproti verzi se spalovacím motorem. Třída C s technologií EQ, která by měla být představena někdy v příštím roce, se vyhýbá designovému jazyku současně prodávaných modelů EQS a EQE. Zcela nový elektrický sedan se nyní objevil na slavném závodním okruhu Nürburgring, kde se nebál ukázat svou dominanci. Silně zamaskovaný prototyp zde jezdil velkých kolech s odlišným designem vpředu a vzadu. Vpředu byly znatelné obrovské brzdové kotouče a vypadalo to, jako by se kola ani nevešla do podběhů. Špionážní snímky dála odhalují novou světelnou techniku a vnější zpětná zrcátka ukotvená na horní hraně dveří.


Chystaný Mercedes-Benz třídy C s technologií EQ chce konkurovat připravovanému sedanu od BMW, jež využije špičkovou techniku Neue Klasse. Mercedes si tak nemůže dovolit příliš chyb, a proto se elektrické „Céčko“ dočká 800V architektury a pohonným systémem se zkratkou eATS 2.0. Ten se tak bude skládat ze synchronních motorů s permanentními magnety, SiC-invertoru a dvoustupňové převodovky na zadní nápravě. Standardem by měla být dostatečně velká baterie, kdy se zatím odhaduje čistá kapacita kolem 95 kWh. Reálné by mělo být dobití porce 330 km v čase 10 minut a neoficiální zdroje hovoří o dojezdu přes 800 km. Jistotou pro chystanou třídu C s technologií EQ je pak využití platformy MB.EA.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze