S konceptem EQV Mercedes-Benz kombinuje bezemisní mobilitu s působivými jízdními vlastnostmi, maximální funkcionalitou a estetickým designem. V plánu společnosti Mercedes-Benz je také sériová verze vozu založená na konceptu EQV, která bude poprvé odhalena na letošní frankfurtské Autoshow. Koncept EQV má kompaktní pohonnou jednotku (eATS) na přední nápravě o výkonu 150 kW. Elektrický motor, převodovka s pevným převodovým poměrem, chladicí systém a výkonová elektronika tvoří kompaktní celek. Energie je dodávána Li-Ion baterií. Díky kapacitě 100 kWh je maximální dojezd 400 km zcela realistický a díky maximální rychlosti 160 km/h je zajištěn maximální požitek z jízdy i mimo město.
Mercedes představil elektrický model EQV
Vůz může být pohodlně nabíjen doma pomocí wallboxu Mercedes-Benz, nebo z běžné domácí zásuvky. Pro větší pohodlí je k dispozici také funkce rychlonabíjení: během pouhých 15 minut u nabíjecí stanice lze vůz nabít pro dojezd asi 100 kilometrů. Společným rysem všech vozidel EQ je jejich vzhled. EQ se chlubí výraznou a avantgardní estetikou. „Koncept EQV ztělesňuje náš přístup progresivního luxusu propojováním analogového a digitálního světa do jednoho celku. Designové znaky EQ svými progresivními tvary vozu poskytují nezaměnitelný vzhled,“ říká Gorden Wagener, Chief Design Officer v Daimler AG. „Také v interiéru chladnou estetiku nahrazují hřejivější akcenty, jako například barva růžového zlata, podtrhující až domáckou atmosféru ve vozidle. V kabině řidiče hraje důležitou roli také nový, intuitivní systém MBUX.“
Dynamický, elektrický vzhled exteriéru upozorňuje na silný elektrický pohon. Jeho srdcem je chromová mřížka chladiče a LED pás – charakteristický designový znak EQ. Vozidlo je lakováno high-tech stříbrnou barvou a za nezaměnitelný vzhled vděčí také nárazníku s rozměrnými otvory pro chlazení a výraznými chromovými prvky na jejich vnějších okrajích. Celkový vzhled je navíc dokreslen nízkým profilem a koly z lehkých slitin o rozměrech 19 palců, díky nimž vůz působí dynamicky i ve chvíli, kdy zrovna nejede. Věk elektromobility neurčuje pouze vnější design konceptů z rodiny EQ, estetika se mění také v interiéru. Elegantně řešená kabina řidiče je soustředěna na nekomplikované a intuitivní ovládání. Základ spolupráce řidiče s vozem je tvořen MBUX (Mercedes-Benz User Experience), v němž se snoubí inteligentní systém hlasového ovládání s inovativními možnostmi konektivity.