Mercedes EQA bude odhalen 20. ledna. Podívejte se na první fotky interiéru

1
Mercedes EQA bude odhalen 20. ledna. Podívejte se na první fotky interiéru
Fotografie: motor1.com
  • Oficiální představení bylo stanoveno na 20. ledna
  • Už minulý měsíc automobilka zahájila výrobu
  • Internetem kolují první fotky interiéru

Má jít o nejmenší plánovaný elektromobil značky Mercedes. Přesto má Mercedes s modelovou novinkou EQA velké plány. Do oficiálního odhalení, které proběhne 20. ledna, prakticky zbývají už jen dny. Původně měl být vůz představen už koncem roku 2020, ale pandemie plány změnila a posunula představení až na leden. V polovině minulého měsíce však dle plánu stuttgartská automobilka rozjela výrobu v domácím závodě v Rastattu. Spoustu informací ohledně vozu se ale stále daří držet pod pokličkou.

Do terénu proto znovu vyrazil známý „špicl“ především německých novinek, který si na Instagramu říká Wilco Blok. Na jeho úlovek, kterým se stal interiér zmiňovaného Mercedes EQA, upozornil topelectricsuv.com. Jde přitom o vzácný fotografický kousek, podobných snímků je totiž zatím stále jako šafránu.

To co je již známo, je fakt, že Mercedes EQA prakticky kopíruje exteriér GLA. Ale jak odhaluje níže přiložený snímek Wilca Bloka, tentýž minimalismus čeká na zákazníky i uvnitř. Dominantou jsou dva displeje. Zřejmě jako u nového GLA bude na výběr ze tří variant: dva 7palcové, kombinace 7palcového a 10,25palcového, nebo dva 10,25palcové displeje. Mimo tyto informační panely má Mercedes EQA disponovat i plnobarevným head-up displejem.

Interiér produkční verze Mercedesu EQA

Rozlišit GLA a EQA pak má kromě typické přední masky pro modely EQ a dalších drobností také jiné barevné schéma interiéru. Akcentem EQA se stane modrá barva přítomná na mnoha různých prvcích, jako je tlačítko start-stop nebo lemy palubní desky a sedaček. S důrazem na udržitelnost a ekologii by přitom měly být použity i jiné materiály, než je zvykem.

Jen připomeňme, že očekávány jsou dvě varianty, a to buď s jedním elektromotorem umístěným na přední nápravě, nebo se dvěma elektromotory na každé z náprav. Dále se v útrobách předpokládá baterie o kapacitě 60 kWh, což by dle WLTP metodiky mělo vystačit na bezmála 400 km dojezdu na jedno nabití.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Myslím, že o žádné velké překvapení se jednat nebude. Je to v podstatě identický vůz jako nové GLA a spíše půjde o kosmetické rozdíly. Cena neořezanější verze GLA je 900 tis., v rozumné výbavě je kolem 1.1 mil., tedy předpokládám cenu základního EQA kolem 1.2 mil a verze 4matic kolem 1.5 mil. Rozhodně už to není malé autíčko jako kdysi a délka 4.4 m je docela dost (Octavia 1 Combi byla jen o 10 cm delší). Jsem zvědav na spotřebu, obávám se trochu po zkušenostech s EQC, že nebude tak dobrá, jak výrobce zatím uvádí.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze