Známe oficiální českou cenu Mercedesu EQA, na prémiovou značku je docela nízká

4
Známe oficiální českou cenu Mercedesu EQA, na prémiovou značku je docela nízká
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Mercedes EQA se přibližně dva týdny po premiéře začal oficiálně prodávat i v Česku
  • Cena verze EQA 250 začíná na 1,28 milionu Kč včetně DPH
  • Později přijde i silnější verze s pohonem všech kol a delším dojezdem

Mercedes před pár týdny představil nový kompaktní elektrický crossover EQA. Ten už dostal i českou cenu a na elektromobil prémiové automobilky to není špatné. Česká cena je totiž v přepočtu stejná jako cena v Německu, která byla známa už při představení.

Zatím se prodává jen Mercedes EQA 250

Zatím se prodává jen základní verze EQA 250, která má elektromotor o výkonu 140 kW (190 koní) a baterii o využitelné kapacitě 66,5 kWh, díky které má dojezd 426 km dle WLTP. Ta stojí v Česku 1 275 340 Kč včetně DPH. Jde o auto velikostně srovnatelné například s Kiou e-Niro, která má vnější rozměry trochu menší, ale zase má větší zavazadlový prostor. Ta ve verzi s podobně velkou baterií, ale delším dojezdem díky nižší spotřebě, stojí pouze o cca 75 tisíc korun méně.

Mercedes EQA má ale později dostat ještě výkonnější verzi s pohonem všech kol a větší baterií, díky které bude mít dojezd přes 500 kilometrů dle WLTP. Tam si ale na přesnější parametry i na cenu budeme muset ještě počkat.

Technické parametry Mercedes-Benz EQA (2020) 250

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 463 × 1 834 × 1 620 mm, 1 965 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon140 kW, 190 koní, točivý moment: 385 Nm
Baterie? (66,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,4 kWh / 100 km, dojezd: 495 km
Cena od1 275 340 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 8. 2. 2021 17:55
Až si naklikáte vybavení stejné co má e-Niro, tak budte odhadem na 1.47 mil. Kč, tedy žádných 75 tis. Kč. Mercedes je rekordman na konfigurační natahování zákazníků, ještě že tam alespoň dají kola a volant. Mercedes má o 100 litrů menší kufr, přitom je o 10 cm delší (tedy horší parkování), nižší výkon. Reálný dojezd je 350 km, tedy o něco nižší než e-Niro, které má menší baterii, tedy Mercedes má vyšší spotřebu, jen doufejme, že oproti EQC už něco udělali s účinností pohonné jednotky. Jinak auto je to pěkný, byl to můj favorit.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze