Mercedes-AMG konečně představil rychlou verzi třídy E s výkonem 585 koní

Mercedes-AMG konečně představil rychlou verzi třídy E s výkonem 585 koní
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Základem je třílitrový řadový šestiválec a elektromotor
  • Výkon plug-in hybridního ústrojí činí 585 koní
  • Baterie postačí na ujetí 90 km v elektrickém režimu

Nová generace třídy E se teprve ohřívá na prodejních plochách autosalonů a nyní přichází ostrá varianta s označením AMG 53. Dílo divize Mercedes-AMG nabízí optický bodykit karoserie, kombinovaný výkon 585 koní, pohon všech kol s aktivním sportovním diferenciálem a maximální nejvyšší rychlost 280 km/h. V rámci co nejnižších emisí se jedná o plug-in hybrid, jehož základem je třílitrový řadový šestiválec s navýšeným výkonem na 330 kW. Změnil se software, narostl tlak turba a zlepšilo se chlazení. Vše doplňuje permanentně buzený synchronní elektromotor s výkonem 120 kW a točivým momentem 480 Nm. O přenos výkonu na všechna čtyři kola se stará automatická převodovka AMG Speedshift TCT 9G s možností nastavení do sportovního či komfortního režimu.

Díky 28,6kWh baterii pak „polosportovní“ třída E ujede v elektrickém režimu okolo 90 km. Na elektřinu umí jet rychlostí až 140 km/h a díky silné rekuperaci lze vůz dokonce ovládat jedním pedálem. Standardem je AC palubní nabíječka s výkonem 11 kW, ale kdo nerad nabíjí pomalu, může využít možnost připlatit si za 60kW DC nabíječku. S tou se baterie nabije z 10 na 80 % za 20 minut. V tomto ohledu má Mercedes-Benz navrch oproti veškeré plug-in hybridní konkurenci. Ve výbavě verze AMG 53 nechybí podvozek s ocelovými pružinami a adaptivními tlumiči, jež jsou nastavitelné ve třech režimech. Bez příplatku je taktéž natáčení zadních kol až o 2,5°. O bezpečné zastavení se postará brzdová soustava s vrtanými kotouči o průměru 370 × 36 mm vpředu a 360 × 26 mm vzadu.

Vstupní verzí nového Mercedesu se stává provedení Edition 1. To je dostupné v šedém nebo bílém laku Manufaktur s červenými pruhy a 21" koly. Karoserie má díky tomu detaily v černém lesku a tmavém chromu. Kabina naopak nabídne černá sportovní sedadla se žlutým lemováním, ambientní podsvětlení a plakety Edition 1. Ti nejnáročnější si mohou objednat příplatkový paket AMG Dynamic Plus. V něm se ukrývají větší brzdy se šestipístkovými třmeny vpředu, elektronicky řízený samosvorný diferenciál na zadní nápravě, aktivní uložení motoru a vylepšený řízený start. Jak je to s cenou, to zatím výrobce neprozradil. Jisté je, že konkurent pro chystané BMW M5 (které bude taktéž plug-in hybrid) nejspíše dorazí na český trh ještě letos.

Technické parametry Mercedes-Benz E (2023) 53 AMG

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 949 × 1 880 × 1 468 mm, 1 840 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon430 + 17 kW, 585 + 23 koní, točivý moment: 750 Nm / 1 800 ot/min
Baterie28,6 kWh (21,2 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 60 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 4,8 l / 100 km
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze