MAN nasazuje svůj elektrický tahač eTGX Ultra do flotily Duvenbeck Group

MAN nasazuje svůj elektrický tahač eTGX Ultra do flotily Duvenbeck Group
Fotografie: MAN
  • Elektrický truck MAN jako klíč k rozšíření bezemisního dodavatelského řetězce ve VW
  • eTGX Ultra splňuje specifické požadavky automobilového průmyslu na přepravu velkých objemů
  • Jeho dojezd činí kolem 500 km.

Společnost MAN má za sebou předání prvního e-trucku do flotily firmy Duvenbeck Group. Pro výrobce tahačů to znamená další milník v elektrifikaci nákladní dopravy a další podrobnosti přináší tisková zpráva, ve které jsou uvedeny další podrobnosti. Model eTGX v provedení Ultra Low Liner byl vyvinut speciálně pro přepravu velkoobjemovými návěsy v automobilovém průmyslu. V souladu s předběžnou smlouvou, kterou podepsaly obě strany, Duvenbeck plánuje do roku 2026 zařadit do provozu až 120 vozů MAN eTGX. Přitom hodlá rozmístit e-trucky MAN v různých spedičních oblastech regionu Porýní-Porúrie a Beneluxu jako součást podnikové logistiky VW.

MAN

„S elektrickým truckem Ultra Low Liner vyvinula firma MAN řešení, které je dokonale přizpůsobeno požadavkům automobilového průmyslu. Žádný jiný sériově vyráběný elektrický tahač nedokáže přepravovat návěsy s vnitřní výškou tři metry. Díky tomu je ideální volbou pro přepravy s požadavky na velký objem,“ vysvětluje Friedrich Baumann, vedoucí pro prodej a zákaznická řešení v MAN Truck & Bus. „Jsme rádi, že máme na naší straně dva silné partnery – Duvenbeck a Volkswagen, kteří přinesou tuto inovaci na cesty,“ říká dále Baumann. Elektrický MAN eTGX Ultra Low Liner je průkopníkem ve své třídě: s poloměrem otáčení pouhých 950 mm, velmi krátkým rozvorem 3,75 m a přesto maximální kapacitou baterie nabízí dojezd kolem 500 km. Díky tomu je ideální pro přepravu velkých přívěsů s vnitřní výškou 3 metry a objemem až 100 m3 pro logistiku v automobilovém průmyslu.

Díky modulární koncepci s možností volby mezi čtyřmi, pěti nebo šesti bateriemi a dvěma verzemi motoru o výkonu 449 nebo 544 k jej lze optimálně přizpůsobit jakémukoli přepravnímu úkolu. Kromě standardní nabíjecí technologie CCS, kdy lze využít výkon až 375 kW, lze tento e-truck objednat také s novým standardem MCS s nabíjecím výkonem až jeden megawatt, který umožňuje ještě rychlejší dobíjení baterií během přestávky řidiče v jízdě. Dopravní společnosti navíc při přechodu na elektromobilitu využívají komplexní 360° poradenství MAN pro e-mobilitu: podpora přechodu na e-mobilitu zahrnuje konkrétní analýzy nasazení vozidel zákazníků a jejich požadavků na nabíjecí infrastrukturu. Nabídka služeb společnosti MAN zahrnuje také poskytování nabíjecí infrastruktury prostřednictvím partnerství s dodavateli nabíjecí infrastruktury.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze