😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Losí test v podání Citroënu ë-C3 dopadl na výbornou. Předčil očekávání všech

Losí test v podání Citroënu ë-C3 dopadl na výbornou. Předčil očekávání všech
Fotografie: Citroën
  • Limitem se stala nájezdová rychlost 81 km/h
  • Vůz se tak vyšplhal na přední příčky srovnávací tabulky
  • Za sebou nechal Citroën e-C3 celou řadu dražších a výkonnějších konkurentů

V letošním roce obohatil českou nabídku značky Citroën malý městský model C3. Ten je dostupný ve spalovací či elektrické variantě, a právě druhá zmíněná nyní prošla losím testem v rámci zkoušky odborníků z YouTube kanálu km77.com. Citroënu ë-C3 počátku testu nikdo nedával příliš velké šance na nějaké extra umístění, ale jak se později ukázalo, to byla velká chyba. Bezpečnostní test začal tím, že vůz byl vyslán na provizorní slalom mezi kužely. Těmi se malý elektrický Francouz proplet neuvěřitelně lehce a až se zvyšujícím se tempem byly znát větší náklony karoserie. I tak se jedná o velmi solidní výsledek, za který může hlavně naladění podvozku a hmotnost lehce pod 1,5 tuny. Na pneumatiky se v tomto případě moc spoléhat nešlo, jelikož vůz obouval nepříliš lepivé pláště Goodyear EfficientGrip v rozměru 205/50 R17.

Následně došlo na losí test, který přinesl ještě větší překvapení. V rychlosti 77 km/h se vůz stále choval stabilně a řidič neměl s vyhýbacím manévrem žádné větší potíže. Nejlepší čistý průjezd se následně povedl v rychlosti 81 km/h, čímž vůz deklasoval většinu dražších konkurentů s adaptivními podvozky a lepším obutím. Následně došlo na test v rychlosti 85 km/h, ale tady už bylo znát, že Citroën ë-C3 je na svém limitu a elektronika zde má spoustu práce s krocením přicházející nedotáčivosti. Sami testeři říkají, že Citroën e-C3 obsadil vrchol srovnávací tabulky a nikdo od levného francouzského elektromobilu nečekal takový úspěch. Současně tento test ukazuje, že tohle vozítko je nadmíru bezpečné a zvládne s přehledem úhybný manévr i v rychlosti, ve které by jiné modely konkurenčních značek byly dávno pryč ze silnice.

Technické parametry Citroën ë-C3 44 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 015 × 1 755 × 1 577 mm, 1 416 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon83 kW, 113 koní, točivý moment: 120 Nm
Baterie48 kWh (44 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,1 kWh / 100 km, dojezd: 326 km
Cena od589 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze