😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Losí test Renaultu 5 E-Tech celkem překvapil. Nechybí však troška neklidnosti

Losí test Renaultu 5 E-Tech celkem překvapil. Nechybí však troška neklidnosti
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Testovaný kus obouval pneumatiky Continental EcoContact 6Q 195/55 R18
  • Vůz zabodoval v losím testu, kdy jej dokázal projet v rychlosti 80 km/h
  • I ve slalomu si Renault 5 E-Tech nevedl špatně

Jak to dopadne, když se budete muset za volantem nového Renaultu 5 vyhnout překážce? Tuto otázku vám nyní zodpoví níže přiložené video, které mají na svědomí testeři z YouTube kanálu km77.com. Ti vzali žlutý exemplář, který do testu dorazil na pneumatikách Continental EcoContact 6Q 195/55 ve velikosti R18. Jak je vidět, nejde o nějaké extra lepivé pláště, které by měly zvládat sportovní jízdu a vůz držet přilepený k silnici. Tady se hledí na nízkou spotřebu a takový typ pneumatik často vede k horší adhezi v případě, že se vozidlo dostane do nesnází. Pro nový elektrický Renault 5 E-Tech to ale zřejmě neplatí. Losí test je velmi náročným prověřením nejen řidiče, ale i vozidla samotného. Jaké však bylo překvapení, když i v rychlosti 80 km/h vůz celý manévr zvládl takřka na jedničku a kužely projel bez toho, aniž by se pohnuly.

Testovací jezdec se tak brzy rozhodl, že zvýší jízdní tempo na rychlost 83 km/h, která je již dost vysoká na to, aby dokázala vyvést z míry i ty nejlepší modely. Právě rychlost 83 km/h byla loni vrcholem, který zvládlo bezkonkurenční Porsche Taycan. Maličký Renault se tak vlastně svým výkonem a jízdní stabilitou přiblížil etalonu elektrických vozidel, což se rozhodně počítá. Jak video ukazuje, záď Renaultu se při úhybném manévru v rychlosti 83 km/h začala nebezpečně přetáčet a část kuželů doslova posekala. Svůj podíl na tom má nejen obutí, ale také měkčí podvozek, jenž se v zatáčce rád nakloní. Dá se tak očekávat, že sportovnější dvojče od firmy Alpine tuto disciplínu zvládne ještě o něco lépe. I tak se ale elektrická „pětka“ od Renaultu předvedla ve velmi dobrém světle.

Technické parametry Renault 5 120 k

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 922 × 1 774 × 1 498 mm, 1 372 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon90 kW, 122 koní, točivý moment: 225 Nm
Baterie43 kWh (40 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 80 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,5 kWh / 100 km, dojezd: 312 km
Cena od675 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze