Lightyear One prochází tvrdými testy. Výjimkou není ani zhoršený terén

Lightyear One prochází tvrdými testy. Výjimkou není ani zhoršený terén
Fotografie: Lightyear
  • Model One se vyrobí v počtu 946 kusů
  • Testovací proces prototypu zahrnuje všechny možné silniční situace a povrchy
  • Data z testu sbíralo 72 senzorů umístěných ve voze

Firma Lightyear se nedávno podělila o své dojmy z testů jejich prvního solárního elektrického vozidla Lightyear One. Výrobce zkoumá jeho odolnost a v níže umístěném videu, o němž informuje electrek.co, je k vidění dosti zatěžovaný prototyp. Ten je podroben velmi tvrdým zkouškám, které zahrnují jízdu po zkušební dráze s náročným terénem. Výrobce chce nabídnout špičkovou kvalitu, a tak je potřeba model One pořádně prověřit i tam, kam ho jeho budoucí majitelé vezmou jen stěží.

Nizozemská firma Lightyear se navíc již delší dobu specializuje na solární elektrická vozidla (SEV). Finální verze modelu One by měla nabídnout dojezd okolo 720 km. Do výroby se vůz dostane v první polovině roku 2022. Testovací polygon se pak nachází v Belgii a obsahuje více než 20 různých povrchů, včetně hlubokých výmolů, hrbolů, železničních přejezdů a venkovských silnic. Cílem výrobce je simulovat skutečné jízdní podmínky a nabídnout vysokou bezpečnost a dlouhou životnost automobilu. Údaje o testu odolnosti byly sbírány prostřednictvím 72 senzorů, které měřily signály zrychlení prototypu Lightyear One v různých polohách karoserie a kol.

Podle automobilky byla tato data klíčová především kvůli elektromotorům v kolech. A jak to celé dopadlo? Konstrukční pevnost, jízdní komfort a komponenty prototypu Lightyear One prokázaly vysokou bezpečnost. I tak ale výrobce u dalšího prototypu provede pár úprav a pustí se do dalších homologačních testů. Chystaný Lightyear One se vyrobí v počtu 946 kusů, přičemž jeho produkce má probíhat ve Finsku.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze