Liftago se snaží zlepšit městskou mobilitu, je úspěšné i s balíky

Liftago se snaží zlepšit městskou mobilitu, je úspěšné i s balíky
Fotografie: liftago.com
  • E-shopy se při doručování potýkají s vysokou mírou nezastižení adresáta
  • Dle dat Alzy se úspěšnost doručení dopravců pohybuje kolem 70 až 80 %
  • Expresní doručení na přesný čas pomocí Liftaga má úspěšnost 96 %

Liftago začínalo jako aplikace pro taxislužbu, ale postupně začalo směřovat k městské mobilitě obecně s cílem ji zefektivnit. Města se potýkají s čím dál většími kolonami a podle Liftaga je jedním z důvodů ten, že se tam pohybuje mnoho nevyužitých aut v podobě jednoúčelových přepravců. Proto se tento český start-up snaží budovat tzv. „sdílenou logistiku,“ která využije stávající přepravní kapacity co nejefektivněji. Řidiči taxi tak převáží zásilky i doručují objednávky jídla z restaurací a fast-foodů. Jednou z firem, které s Liftagem spolupracují, je největší český e-shop Alza.cz.

Úspěšnost doručení standardních zakázek z e-shopů je malá

Právě dle dat tohoto e-shopu se úspěšnost doručení dopravců pohybuje kolem 70 až 80 % při prvním pokusu doručení. Téměř každá čtvrtá zásilka tak není úspěšně doručena. Z nuly na desítky tisíc zásilek měsíčně ale vyrostla doručovací metoda „sdílené logistiky“ Liftaga, která zákazníkům e-commerce nabízí hromadné i expresní doručení na přesný čas s kapacitou desítek tisíc balíků denně a 96% úspěšností doručení zásilky hned napoprvé. Již zavedení hráči jako Dodo, Zásilkovna a další také hlásí růsty počtu odbavených zásilek touto cestou.

Stále více obyvatel ČR své nákupy provádí v online prostředí a se stoupajícím objemem objednávek přes internet, ke kterému výrazně přispěl i koronavirus, kladou stále větší důraz na možnost přesného doručení. Většina dopravců nicméně neposkytuje volbu přesného času, ale pouze příliš široká doručovací okna – například i šestihodinová. Zákazníci se často uchylují k objednání zboží do výdejen jen proto, aby si sami mohli zorganizovat čas během dne a nemuseli čekat na příjezd kurýra, o němž nemají dostatečně přesné časové informace.

Expresní doručení je něco, co Liftago nabízelo již nějaký čas, novinku na trhu však představuje schopnost okamžitého doručení hromadně rozvážených objednávek v přesný čas. Tím se Liftago dostává z role rychlého kurýra do role přepravce balíků s nejvyšší úspěšností na trhu. Přes 50 tisíc zásilek již takto Liftago doručilo například pro největší český eshop Alza.cz.

Zásilka přes aplikaci Liftago z pohledu řidiče

Liftago se naučilo doplnit expresní závozy hromadnými, kde jeden řidič může odvézt až 10 až 15 balíků na jedné trase. Díky masivnímu pokrytí řidičů Liftaga, kteří jsou neustále online ve více než 10 městech, je možné prostřednictvím jejich sítě realizovat dnes už desítky tisíc závozů denně. „Do logistiky vstupujeme, abychom spolupracovali se stávajícími hráči a doplnili jejich možnosti o softwarové řešení i o větší kapacitu doručování na takzvané poslední míli a s možností přesných doručovacích oken. Přinášíme navíc pohodlí zákazníkům díky včasným SMS zprávám o doručovaném nákupu s možností sledovat příjezd řidiče na mapě v mobilu,“ říká Ondřej Krátký, ředitel společnosti Liftago.

Přesné doručování snižuje náklady a e-shopům zvyšuje tržby

Z dosavadních zkušeností Liftaga vyplývá, že doprava na předem známý krátký časový úsek přináší větší procento doručených balíků, což zvyšuje spokojenost obchodníků i zákazníků. Liftago se u obchodníků, u kterých je jednou z přepravních variant, nachází mezi nejlépe hodnocenými přepravními službami. Funguje s 96% přesností doručení, s možností celou dobu sledovat pohyb zásilky na mapě, nezvyšuje náklady na přepravu a funguje typicky v 15 až 120 minutových časových oknech. „Obchodníkům kromě zpřesnění logistiky snižujeme náklady na nedoručené zásilky v případě nezastižených zákazníků. Zboží, které míří do stejného místa, odkud bylo odesláno, navíc nemusí přes depo a nemusí být tedy ani nákladně baleno. Navíc zásilky odbavujeme řidiči, kteří se zrovna nachází typicky stovky metrů od místa vyzvednutí. To všechno zvyšuje efektivitu využití zdrojů a snižuje dopad na dopravní zatížení. Náš systém tak vhodně doplňuje vlastní flotily e-shopů i klasické přepravce v rámci stejných nákladů,“ dodává Ondřej Krátký.

Bezkontaktní předání a zbytečné fronty v koronavirové době

U všech přeprav realizovaných ve spolupráci s Liftago lze nastavit bezkontaktní doručování. Díky přesnosti doručení se navíc omezují zbytečné cesty příjemců balíku na výdejny či pošty, kterým se v dnešní době mnoho lidí snaží vyhnout vzhledem k nutnosti nošení roušek a dalším opatřením.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze