Ondřej Krátký testuje Citroën ë-C4 X. Připravuje Liftago flotilu elektromobilů?

3
Ondřej Krátký testuje Citroën ë-C4 X. Připravuje Liftago flotilu elektromobilů?
Fotografie: Citroën Česká republika
  • Spoluzakladatel a výkonný ředitel společnosti Liftago testuje elektromobil Citroën ë-C4 X
  • Ondřej Krátký testuje vůz poskytnutý značkou Citroën od května letošního roku
  • Liftago od dubna nabízí službu Liftago Eco s elektrickými a hybridními vozy

Citroën C4 X je nejnovějším modelem francouzské automobilky, který zároveň dostal i plně elektrickou verzi s označením ë-C4 X. Jde o sedan, který má jisté prvky crossoveru, zejména v podobě plastových lemů blatníků a prahů. Budeme-li se ale držet typu karoserie, pak je to nejlevnější elektrický sedan na trhu. Nyní ale pouze díky akční ceně 889 900 Kč, protože základní cena 1 040 000 Kč je mírně nad základní cenou Tesly Model 3, kterou koupíte od 1 028 990 Kč.

Spolupráce mezi Citroënem a Ondřejem Krátkým potvrzuje blízkost vizí v oblasti podpory udržitelné mobility, ke které směřuje i Ondřejovo Liftago. Ondřej Liftago vede s cílem poskytnout bezpečnou, spolehlivou alternativu městské přepravy, která efektivně doplňuje síť městské hromadné dopravy. Liftago zároveň rozvíjí svoji inovativní technologii Liftago.network, která poskytuje nástroje na efektivní sdílení přepravní kapacity mezi logistickými a e-commerce hráči, a přispívá tak k vyšší udržitelnosti městské přepravy. A od dubna letošního roku také poskytuje službu Liftago Eco, která zahrnuje pouze elektrické a hybridní vozy. Citroën se zaměřuje nejen na výrobu vozů s neotřelým designem a inovacemi v interiéru, ale i na vývoj technologií, které minimalizují dopad na životní prostředí.

Citroën ë-C4 X

Ondřej Krátký, spoluzakladatel společnosti Liftago, je zatím s tímto elektromobilem velmi spokojený: „Citroën ë-C4 X zjevně kombinuje dlouholeté zkušenosti zavedené automobilky s progresivními prvky. Je to super pohodlné a bezpečné městské auto. Tento vůz není první elektrický model, který jsem vyzkoušel, ale musím říct, že mi velmi vyhovují jeho jízdní vlastnosti, je krásně ovladatelný a hbitý v provozu. Pohybovat se s ním po městě je naprosto skvělé.

Nás tedy napadá otázka, zda se náhodou nechystá flotila vozů Citroën ë-C4 X v rámci služby Liftago Eco? Smysl by to rozhodně dávalo, zmíněná Tesla Model 3 je sice o třídu větší a má mnohem větší výkon, ale o výkon v taxislužbě nejde. Důležitý je zejména poměr cena/prostornost a komfort uvnitř. A v těchto parametrech si Citroën ë-C4 X vede skvěle. V poměru cena/prostornost nemá se současnou akční cenou konkurenci, minimálně do doby, než na trh dorazí nějaký elektrický kombík za podobnou cenu. Liftago jsme s tímto dotazem kontaktovali, ale zatím jsme odpověď nedostali. Preferovali byste při objednávání taxíku řidiče s Citroënem ë-C4 X nebo jiným elektromobilem?

Technické parametry Citroën ë-C4 X 136 k

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 600 × 1 800 × 1 525 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie50 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 360 km
Cena od1 040 000 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Citroen C4 jako menší taxi má slušný potenciál, protože má velmi dobrou účinnost pohonů a spotřeba se pohybuje na velmi dobré úrovni, v podstatě lepší než má Kona 64 kWh.
Milan Mařík
Milan Mařík
Baterie 45kWh? Menší než např. ZOE? To je tedy pokrok.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze