Lidl otevřel novou rychlonabíjecí stanici v Benátkách nad Jizerou

7
Lidl otevřel novou rychlonabíjecí stanici v Benátkách nad Jizerou
Fotografie: Zoltán Pultzner, fDrive.cz
  • Stanice je umístěna na 27. km dálnice D10
  • Jedná se již o jedenáctou nabíjecí stanici Lidlu

Rádi přinášíme informace o tom, jak se zaplňují dosud bílá místa na mapě dobíjecích stanic. Jedno takové bylo i v Benátkách nad Jizerou. Právě v tomto městě v pondělí 22. 3. 2021 spustil Lidl rychlonabíjecí stanici u své nově otevřené prodejny.

Stanice má skvělé umístění, protože slouží nejen obyvatelům Benátek na Jizerou a blízkého okolí, ale díky poloze přímo na sjezdu z dálnice D10 také ostatním elektromobilistům, kteří jedou po dálnici mezi Prahou a Mladou Boleslaví

.

Rychlonabíjecí stojan je typu ABB Terra, který je u nás velmi rozšířen, a umožňuje současné nabíjení dvou elektromobilů, jednoho přes rychlonabíjecí konektor, druhého přes AC konektor Mennekes Typ 2. Je vybaven konektory CCS a CHAdeMO pro rychlé nabíjení výkonem až 50 kW a konektorem Typ 2 pro pozvolné nabíjení výkonem až 22 kW. U nabíjecího stojanu jsou 2 velkoryse řešená parkovací místa, která jsou vyhrazena pro elektromobily. Nabíjení je zcela zdarma. Zákazníky může potěšit i informace, že rychlonabíjecí stanice využívá elektrickou energii, která pochází z obnovitelných zdrojů. Mohou si tedy být jisti, že skutečně načerpají zelenou energii.

Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
To jsem zvědav jak dlouho to nechají bezplatně až se jim tam začnou sjíždět vykukové z celého okolí :-) ... když jinde za "levno" na rychlochargeru nabíjím za 6Kč/kWh, to může být jedno dobíjení 3-4stovky, dejme tomu že tam nebude fronta ale v klídečku s pauzami dobijí 10 takových aut denně... to je měsíční ztráta 90-120tis oproti komerčním nabíječkám - to krát 11 současných (kolik že jich Lidl po republice plánuje?) ... takže měsíčně náklady 1-1,3mio na naprosto nepatrný zlomek svých zákazníků. Kdyby to přilákalo aspoň desítky tisíc pořádně utrácejících zákazníků, tak by se to dalo pokládat za dobrou reklamní kampaň, ale když máme v republice jen jednotky tisíc BEV tak si nejsem jist :-/. No, třeba počítají že jim tu nabíječku stihne vždycky obsadit nějaký hybrid s pidi baterií a na hodinku to zablokuje, tak to nebude zase tak prodělečná reklama....
Radovan Burkovič
Radovan Burkovič
Lidl šel kupodivu cestou 1 DC 50 kW stanice s AC kabelem 43 kW. Aldi v Německu jde cestou 2 DC stanic 20 kW, protože k tomu mu stačí výkon jako pro červený pětikolík 400V 32A. Pokusy s AC zklamaly, protože autodebilky stále przní elektromobily, jak mohou. Najít 11 kW palubní nabíječku je zázrak nebo za příplatek, 22 kW diamant.I tesla už přešla na 17 pro celý svět kvůli unifikaci, takže sbohem 2x11 kW Twin charger. Jediný opravdový elektromobil je tak Reanult ZOE, dříve se 43 kW palubní nabíječkou Chámeleon, dnes s 22 kW AC palubní a má i externí rychlonabíječku 50 kW. A s 52 kW baterkou dá v zimě s přehledem trasu Liberec Olomouc. Taky by měly elektromobily vypadat. A tomu by měla být přizpůsobena i nabíjecí infrastruktura. Bohužel realita je diametrálně jiná a poslední trojčata koncernu PSA/Opel jsou to hrůzným příkladem.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze