😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Lexus NX na českém trhu. Prémie se vším všudy

Lexus NX na českém trhu. Prémie se vším všudy
Fotografie: Lexus
  • Ceny budou reflektovat nárůst rozměrů, kvality i výbavy
  • První vozy dorazí do Česka na podzim
  • Největší zájem se předpokládá o klasický hybrid 4×4

Lexus NX druhé generace nabízí větší prostor, výkonnější a pestřejší paletu pohonů a komplexní bezpečnostní i komfortní výbavu, která bude, na rozdíl od prémiové konkurence, ve standardní výbavě. Za přímé soupeře považuje BMW X3, Mercedes-Benz GLC, Audi Q5, Volvo XC60 a tomu také přizpůsobil cenovou politiku. Už se nepodbízí jako dříve, ale srovnal se s cenami, obvyklými mezi prémiovými SUV střední třídy, přičemž chce zaujmout jinými kvalitami. Designem, kvalitou zpracování, vyladěným hybridním pohonem a především novým plug-in hybridem, převzatým z Toyoty RAV4. Ten je u Lexusu historickou novinkou, měl by ale konkurenci zastínit nejen reálným dojezdem přes 60 km na baterii, ale i úspornou jízdou po vybití trakční baterie, které evropští konkurenti zpravidla nejsou schopní.

V ceníku zatím není čistě benzinové provedení, na českém trhu si prozatím objednáte výhradně hybridy. A v to v různých kombinacích; klasický s pohonem předních či všech kol, nebo zmíněný PHEV vždy s pohonem všech kol a systémovým výkonem 306 k (225 kW). Za výkonnější PHEV, které by mělo značce přitáhnout nové zákazníky, si proti klasickému provedení připlatíte podle linie 300 až 400 tisíc Kč, ceníkové ceny začínají na 1 850 000 Kč. Nejlevnější klasický hybrid (dostupný, na rozdíl od PHEV, i v budgetové linii Comfort) vyjde s pohonem 4×4 na 1 390 000 Kč, pokud se spokojíte s předním pohonem, ušetříte padesát tisíc korun.

Český Lexus by rád letos prodal 400 aut, předpokládá, že 80 % z nich budou klasické hybridy, na něž jsou jeho zákazníci zvyklí. A že pouhých 5 % klientů si zvolí dostupný přední pohon. Proti konkurentům nabízí nejen úplnou výbavu, ale také největší zavazadelník (více než 500 l základního objemu) a nejnižší spotřebu. Ta by se měla po vybití baterie pohybovat kolem 7,5 l na 100 km, zatímco u konkurence jsou obvyklé hodnoty o litr a půl vyšší. Výbava přinese další premiéru v rámci značky – aktualizace OTA a nové bezpečnostní systémy. V první řadě elektronické zámky dveří s ochranou proti otevření dveří v situaci, kdy to není bezpečné. Chybět nebude ani cloudová navigace, inteligentní hlasové ovládání a automatické dálkové parkování. Přicházejí také zcela nová, výkonnější multimédia s přepracovaným ovládáním.

Full Hybrid PHEV
Comfort 1 390 000 Kč
Executive 1 480 000 Kč 1 850 000 Kč
Prestige 1 550 000 Kč 1 950 000 Kč
F Sport/Luxury 1 820 000 Kč 2 120 000 Kč
FWD -50 000 Kč

Technické parametry Lexus NX (2021) 350h

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 660 × 1 865 × 1 640 mm, 1 730 kg
PohonHybridní (elektřina/nafta), hnaná náprava: přední
Výkon179 (140 + 134) kW, 244 (190 + 182) koní, točivý moment: 239 Nm / 4 300 ot/min
Baterie?
Nabíjení
Spotřeba?
Cena od1 340 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze