Lexus NX na českém trhu. Prémie se vším všudy

Lexus NX na českém trhu. Prémie se vším všudy
Fotografie: Lexus
  • Ceny budou reflektovat nárůst rozměrů, kvality i výbavy
  • První vozy dorazí do Česka na podzim
  • Největší zájem se předpokládá o klasický hybrid 4×4

Lexus NX druhé generace nabízí větší prostor, výkonnější a pestřejší paletu pohonů a komplexní bezpečnostní i komfortní výbavu, která bude, na rozdíl od prémiové konkurence, ve standardní výbavě. Za přímé soupeře považuje BMW X3, Mercedes-Benz GLC, Audi Q5, Volvo XC60 a tomu také přizpůsobil cenovou politiku. Už se nepodbízí jako dříve, ale srovnal se s cenami, obvyklými mezi prémiovými SUV střední třídy, přičemž chce zaujmout jinými kvalitami. Designem, kvalitou zpracování, vyladěným hybridním pohonem a především novým plug-in hybridem, převzatým z Toyoty RAV4. Ten je u Lexusu historickou novinkou, měl by ale konkurenci zastínit nejen reálným dojezdem přes 60 km na baterii, ale i úspornou jízdou po vybití trakční baterie, které evropští konkurenti zpravidla nejsou schopní.

V ceníku zatím není čistě benzinové provedení, na českém trhu si prozatím objednáte výhradně hybridy. A v to v různých kombinacích; klasický s pohonem předních či všech kol, nebo zmíněný PHEV vždy s pohonem všech kol a systémovým výkonem 306 k (225 kW). Za výkonnější PHEV, které by mělo značce přitáhnout nové zákazníky, si proti klasickému provedení připlatíte podle linie 300 až 400 tisíc Kč, ceníkové ceny začínají na 1 850 000 Kč. Nejlevnější klasický hybrid (dostupný, na rozdíl od PHEV, i v budgetové linii Comfort) vyjde s pohonem 4×4 na 1 390 000 Kč, pokud se spokojíte s předním pohonem, ušetříte padesát tisíc korun.

Český Lexus by rád letos prodal 400 aut, předpokládá, že 80 % z nich budou klasické hybridy, na něž jsou jeho zákazníci zvyklí. A že pouhých 5 % klientů si zvolí dostupný přední pohon. Proti konkurentům nabízí nejen úplnou výbavu, ale také největší zavazadelník (více než 500 l základního objemu) a nejnižší spotřebu. Ta by se měla po vybití baterie pohybovat kolem 7,5 l na 100 km, zatímco u konkurence jsou obvyklé hodnoty o litr a půl vyšší. Výbava přinese další premiéru v rámci značky – aktualizace OTA a nové bezpečnostní systémy. V první řadě elektronické zámky dveří s ochranou proti otevření dveří v situaci, kdy to není bezpečné. Chybět nebude ani cloudová navigace, inteligentní hlasové ovládání a automatické dálkové parkování. Přicházejí také zcela nová, výkonnější multimédia s přepracovaným ovládáním.

Full Hybrid PHEV
Comfort 1 390 000 Kč
Executive 1 480 000 Kč 1 850 000 Kč
Prestige 1 550 000 Kč 1 950 000 Kč
F Sport/Luxury 1 820 000 Kč 2 120 000 Kč
FWD -50 000 Kč

Technické parametry Lexus NX (2021) 350h

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 660 × 1 865 × 1 640 mm, 1 730 kg
PohonHybridní (elektřina/nafta), hnaná náprava: přední
Výkon179 (140 + 134) kW, 244 (190 + 182) koní, točivý moment: 239 Nm / 4 300 ot/min
Baterie?
Nabíjení
Spotřeba?
Cena od1 340 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze