Leapmotor chystá novinky pro bruselský autosalon

Bruselský autosalon 2026
Leapmotor chystá novinky pro bruselský autosalon
Fotografie: Leapmotor
  • Leapmotor připravuje na bruselský autosalon celkem tři novinky
  • Jeden model oslaví premiéru, druhý dokončí své postupné odhalování
  • Třetí si potom přiveze novou motorizaci

Čínská automobilka Leapmotor, majetkově provázaná se superkoncernem Stellantis, chystá na bruselský autosalon, který startuje 9. ledna 2026, hned tři novinky, které se týkají i českého trhu. Představí se nový, subkompaktní SUV crossover B03X, který se vydá konkurovat Fordu Puma. Nabídne délku 4,2 m, přední pohon, LFP baterii s kapacitou kolem 60 kWh a dojezd 500 km, ovšem podle mírnější čínské normy CLTC. Na čínském trhu už se totiž prodává, ovšem pod názvem A10 a evropská verze projde určitými změnami. Novinka by každopádně chtěla oslnit velmi dobrým využitím obestavěného prostoru a propracovanou aerodynamikou.

Dále si konečně prohlédneme kompaktní hatchback B05 i zevnitř, zatímco na podzimním mnichovském autosalonu automobilka ukazovala pouze zvenčí prototyp s neprůhlednými okny. Jeden z prvních, plně elektrických kompaktních hatchbacků na evropském trhu by měl zabodovat bezrámovými okny, kvalitními materiály v interiéru a pohodlnými sedadly. Základní technické údaje automobilka stále tají, už ale známe délku 4,43 m a nejvyšší nabíjecí rychlost 168 kW. Právě tento model by se měl jako první začít vyrábět ve španělské Zaragoze v bývalé fabrice Nissanu.

A konečně nový pohon pro kompaktní SUV B10. To si nyní můžete vybrat s čistě elektrickým pohonem o výkonu 218 k a se dvěma kapacitami baterie 56,2 a 67,1 kWh. Od příštího roku přibyde ještě verze REEV s menší baterií a spalovacím prodlužovačem dojezdu. Její parametry také zatím neznáme, avšak u většího C10 REEV je kapacita baterie proti BEV zhruba poloviční, a lze zde čekat podobné omezení. Je tedy otázkou, zda by nebylo vhodnější označení PHEV, které ovšem Číňané nepoužívají. Moudřejší každopádně budeme už v lednu.

tisková zpráva
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze