Jak se pochlubila sama Kia v tiskové zprávě, její model EV4, prošel náročnými testy odolnosti, které ukázaly, že životnost baterie rozhodně nebude u moderních elektromobilů problém. Během zrychleného zkušebního programu konkrétně najela přes 110 tisíc kilometrů na běžných silnicích a 10 tisíc kilometrů na slavném okruhu Nürburgring – většinu času blízko hranice maximálního zatížení a s opakovaným hyperrychlým dobíjením.






Výsledky přitom překvapily i techniky – zdravotní stav baterie totiž zůstal i po této zátěži na úrovni 95 %. „Abychom našim zákazníkům nabídli spolehlivý elektromobil na každý den, museli jsme ověřit odolnost EV4 jak za reálných podmínek, tak v extrémním zatížení,“ uvedl Stephan Hoferer, manažer pro zvyšování odolnosti z Technického centra společnosti Hyundai Motor Europe. „Díky přísnému testování – od zledovatělých silnic až po závodní okruhy – jsme si jisti, že EV4 poskytne spolehlivý výkon daleko za hranicemi každodenních potřeb.“
Dodejme, že model EV4 je technicky spřízněný s již prodávaným SUV EV3, takže přichází se 400V architekturou. Bude nabízen ve dvou karosářských verzích, jako netradičně řezaný sedan a vysoký hatchback, proporcemi lehce nakukující i mezi SUV či MPV. Parametry přitom prozrazují vysoké ambice, což se týká jak výkonu 204 k na předních kolech, s nímž Kia EV4 odstartuje z klidu na stokilometrovou rychlost za 7,4 s, tak rychlého nabíjení, které u Long Range trvá z 10 na 80 % SoC jen 31 minut. Nechybí konektivita V2L (3,6 kVA) a V2G (10 kVA), třífázová nabíječka s 11 kW a vnější indikátor stavu nabití.





Kia EV4 dále nabízí digitální klíč, adaptivní rekuperaci, OTA aktualizace řízené aplikací na mobilu nebo 30" širokoúhlý displej složený ze tří obrazovek. A jak se můžete dočíst podrobněji v našemu preview, nechybí ani komplexní režimy nastavení interiéru a infozábavy, stejně jako mnoho dalšího.






Auto se každopádně bude vyrábět v korejském závodě Kia Autoland Gwangmyeong EVO, na produkci hatchbacku se ale připravují i výrazně blíže nám, konkrétně ve slovenském závodě Kia Motors Slovakia v Tepličce nad Váhom.
Kia EV4 58,3 kWh
| Rozměry | 4 430 × 1 860 × 1 485 mm, 1 805 kg |
|---|---|
| Výkon | 150 kW |
| Baterie | 58,3 kWh, CCS Combo, Mennekes |
| Dojezd | 440 km (WLTP) |

Jinak ale auto jako takový se mi líbí moc – vážně. Konečně tu máme normální ne-SUV, a to je něco, na co jsem se fakt těšil. A světlý interiér? Na fotkách vypadá fakt dobře – za mě paráda.
Ale zpátky k tomu článku... Přijde mi, že čím dál víc lidí už chápe, že u baterky to není o kilometrech, ale o letech. A tady? Jen výběr těch "správných" dat, co se dobře vyjímají v PR. Výsledkem je, že to spíš mlží než informuje – obyčejný čtenář z toho moc nepochopí a působí to spíš jako pokus udělat z lidí blbce. Nic proti fDrive, ale na tyhle PR selektivní výběry informací už začínám být alergickej.
2. Dojezd 410 WLTP = na dálnici v zimě to neujede ani 300 km. (velmi malý dojezd)
3. ztráta baterie -10%, protože wafer baterií začíná na 105%, protože lidé neumějí myslet / pracovat s logaritmickou křivkou. (takže 105%-10%=95%)
4. 400 V architektura je málo. Dnes už ti, kteří chtějí zabodovat, musí nabídnout 800 V.
5. Bude to vážit přes 2 tuny, váhu tam raději ani nedali.
Takové hodnoty měla nová auta před 5 až 7 lety. Na dnešní dobu totálně zaostalé auto.
Závěr. Toto auto bude totální propadák. Auto s takovými hodnotami při ceně od 39 690 eur si koupí jen člověk s amputovaným mozkem. To by muselo stát max. 20 000 eur, jinak pa pa, bez šance.
Pane Vacovský, prosím nepište už nesmysly a raději běžte prodávat do Kauflandu. Díky.