Automobilka Kia představila na akci Kia EV Day 2025 tři velké elektrické novinky, z toho dvě připravené pro sériovou výrobu. Kompaktní elektromobil Kia EV4, technicky spřízněný s již prodávaným SUV EV3 a vyzbrojený 400V architekturou, je stěžejním modelem nejen pro evropský trh. Bude nabízen ve dvou karosářských verzích, jako netradičně řezaný sedan a vysoký hatchback, svými proporcemi lehce nakukující i mezi SUV či MPV. Model je určen jako univerzální do města i na dlouhé cesty, čemuž odpovídá volba ze dvou kapacit baterie; 58,3 nebo 81,4 kWh (Long Range). Druhá jmenovaná patří na špičku nižší střední třídy a tomu také odpovídá normovaný dojezd sedanu 630 km podle WLTP, který je momentálním rekordem mezi kompakty. S menší baterií vůz podle WLTP ujede 430 km. Hodnoty hatchbacku jsou o něco skromnější.
I další parametry tohoto modelu prozrazují vysoké ambice, což se týká jak výkonu 204 k na předních kolech, s nímž Kia EV4 odstartuje z klidu na stokilometrovou rychlost za 7,4 s, tak rychlé nabíjení, které u Long Range trvá z 10 na 80 % SoC 31 minut. Nechybí konektivita V2L (3,6 kVA) a V2G (10 kVA), třífázová nabíječka 11 kW a vnější indikátor stavu nabití. Podvozek užívá výhod elektrické platformy e-GMP se speciálním zavěšením kol pro elektromobily. Ty vpředu propojují s karoserií vzpěry McPherson, vzadu pak víceprvkové závěsy s hydraulickými silentbloky a poloaktivními tlumiči s frekvenčně řízenými obtokovými ventily.
Kia EV4 dále nabízí digitální klíč, adaptivní rekuperaci, OTA aktualizace řízené aplikací na mobilu, 30" širokoúhlý displej, složený ze tří obrazovek a nabízející kromě jiného i streamovací služby od předních poskytovatelů. Zcela v asijském duchu je i možnost hrát hry či zpívat karaoke. Nechybí ani komplexní režimy nastavení interiéru a infozábavy, zahrnující polohu sedadel, ambientní osvětlení a volitelný soudnsystém Harman Kardon. Vybrat je možné režim Rest nebo Theatre a podle nich si zvolit typ odpočinku na palubě auta. Nechybí samozřejmě ani samoučící hlasové ovládání s umělou inteligencí.
Komplexní soubor bezpečnostních asistentů obsahuje, kromě obvyklých položek, nabízí i zajímavosti. Patří mezi ně například kapacitní volant s detekcí rukou na volantu HOD, který už nebude vyžadovat umělé trhání řízením jen proto, aby bezpečnostní systémy na rovných úsecích silnic už nespouštěly falešné poplachy. Případně kamerová a radarová detekce potenciálně nebezpečných situací, kterým se pak bude soubor asistentů schopen do jisté míry proaktivně vyhnout.
Zatímco sedan Kia EV4 se už polovině března začne vyrábět v korejském závodě Kia Autoland Gwangmyeong EVO, na produkci hatchbacku už se připravují výhradně ve slovenském závodě Kia Motors Slovakia v Tepličce nad Váhom. Začít by měla ve druhé polovině roku a tamější produkce zamíří primárně na evropský trh. Výroba pro Severní Ameriku a další regiony by měla začít koncem letošního roku.