Koncept Citroën ELO ukazuje, že i 4,1 metru stačí pro šest lidí a plno nápadů

1
Koncept Citroën ELO ukazuje, že i 4,1 metru stačí pro šest lidí a plno nápadů
Fotografie: Citroën
  • Citroën představuje koncept ELO – kompaktní elektromobil, který maximalizuje prostor a mění interiér v mobilní „tiny house“
  • Díky modulární architektuře pojme až šest osob a umožňuje odpočinek, práci i trávení volného času

Citroën otevírá novou kapitolu své designové a technologické vize. Koncept ELO, který se poprvé představí v lednu 2026 na autosalonu v Bruselu, navazuje na dřívější studii OLI a slouží jako laboratoř myšlenek určujících budoucí směřování značky.

ELO je novým krokem v období, které je pro Citroën mimořádné, vyznačuje se kompletní obnovou modelové řady během dvou let a vstupem do mistrovství světa ABB FIA Formule E. ELO je továrnou na nápady, která dokonale ztělesňuje hodnoty Citroënu a otevírá perspektivy toho, co dnes inspiruje naše úvahy. Splňuje všechna kritéria, která tvoří DNA značky již více než 100 let a která chci v příštích letech dále rozvíjet. Jedná se o kreativitu, odvahu, dostupnost, odpovědnost, vynalézavost a zaměření na pohodu. Jde zcela s dobou a přináší konkrétní a inovativní řešení na podporu svobody pohybu a lepšího života. Jeho styl vyjadřuje přátelskost a radost ze života, jeho ultra modulární interiér je koncipován jako samostatný obytný prostor. Je plný chytrých funkcí a jednoduchých technologií, které usnadňují každodenní život. ELO vysílá silné poselství, které vyjadřuje naši vizi toho, čím by Citroën měl být,“ prohlásil Xavier Chardon, ředitel značky Citroën.

ELO přitom vychází z jednoduché premisy: „malý, ale s velkými cíli“. Na kompaktní délce 410 centimetrů dokáže díky 100% elektrické architektuře nabídnout překvapivě objemný a flexibilní interiér. Značka tím znovu otevírá téma praktických MPV a ludospace vozů, které historicky patřily k silným stránkám Citroënu. Tentokrát ale s novým přístupem – interiér není jen kabina, ale plnohodnotný obytný prostor.

Základní uspořádání se čtyřmi sedadly přináší netradiční řešení: řidič sedí uprostřed. Tento koncept podporuje panoramatický výhled a intuitivní ovládání, přičemž zadní cestující mají k dispozici až nečekaně velký prostor. Sedadlo řidiče lze otočit směrem dozadu, což umožňuje využít vůz jako místo k práci nebo k odpočinku. Pro situace, kdy je potřeba více míst, pak lze vysunout další dvě sedadla a přepravit až šest osob. Interiér lze navíc přetvořit do podoby spacího prostoru pro dvojici, domácího kina, pracovní stanice nebo relaxační zóny.

Citroën ELO

Citroën do projektu zapojil i další dvě značky. Zatímco Decathlon přispěl svými znalostmi sportu a outdoorových materiálů, což vedlo k použití odolných a praktických řešení pro každodenní život i aktivní využití vozu, Goodyear vyvinul nové chytré pneumatiky určené pro kombinaci městského provozu a outdoorových aktivit.

Citroën ELO

Jsme na ELO velmi hrdí, protože je dokonalým vyjádřením toho, čím by design měl být: spojením stylu a funkčnosti. ELO překypuje energií, a to jak svou barevnou a přitažlivou osobností a moderním vzhledem, tak i všemi možnostmi, které nabízí pro intenzivní a bohatý život. Týmy designového studia Citroënu si užily spoustu zábavy při vymýšlení modelu, který je do nejmenších detailů navržen tak, aby byl praktický, zábavný a chytrý. Sdílení know-how s designéry Goodyear a Decathlon bylo také velmi podnětnou součástí vývoje tohoto konceptu, a to díky kreativitě a technické vyspělosti řešení, která nám poskytli,“ řekl Pierre Leclercq, šéfdesigner značky Citroën.