Týmy inženýrů Hyundai z obou stran Tichého oceánu se 25. září 2019 pokusily na solných pláních Bonneville o stanovení dvou nových rychlostních rekordů, a to s SUV NEXO poháněným palivovými články (170,811 km/h) a se sedanem Sonata Hybrid (264,952 km/h), jak společnost informuje na svých stránkách. Oba rekordy musí být potvrzeny Mezinárodní automobilovou federací FIA. Uvedené ekologické koncepční vozy byly vyvinuty a testovány týmy inženýrů z amerického technického centra Hyundai (Hyundai America Technical Center) a ze společností Hyundai Motor America a Hyundai Motor Company. Speciální automobily Hyundai pro rychlostní rekordy budou vystaveny na veletrhu SEMA 2019 v Las Vegas (USA).
„Jsem nadšený, že jsem měl čest řídit oba vozy Hyundai při pokusech o rychlostní rekordy,“ řekl Dean Schlingmann, řidič vozidel a vedoucí inženýr poháněcích ústrojí v technickém centru Hyundai America Technical Center. „Týmy inženýrů z našeho amerického technického centra, společnosti Hyundai Motor America a Koreje spojily své dovednosti a prostředky, aby vytvořily tato ekologická vozidla pro naše vzrušující a úspěšné jízdy na solných pláních Bonneville.“
Koncepční SUV Hyundai NEXO s palivovými články
Hyundai NEXO dosáhl při pokusu o rychlostní rekord v kategorii vozidel poháněných palivovými články na vodík rychlosti 170,811 km/h (rekord musí být potvrzen Mezinárodní automobilovou federací FIA). SUV Hyundai NEXO s palivovými články obdrželo následující úpravy:
Bezpečnost
- Bezpečnostní rám z chrom-molybdenové oceli s homologací FIA
- Bezpečnostní sedadlo Sparco ERGO
- Šestibodové bezpečnostní pásy Sparco
- Hasicí systém SPA Technique Firesense s hasivem FireAde
- Bezpečnostní okenní sítě AutoPower
- Síťový zádržný systém Simpson Racing
Karoserie
- Lepicí fólie ve speciálním designu navrženém designérským centrem Hyundai v Irvine
- Aerodynamické panely pod nárazníky pro vysoké rychlosti
Koncepční vůz Sonata Hybrid pro pokus o rychlostní rekord
Sonata Hybrid Concept dosáhl při pokusu o rychlostní rekord v kategorii vozidel s hybridním pohonem kombinujícím zážehový spalovací motor a elektromotor rychlosti 264,952 km/h (rekord musí být potvrzen Mezinárodní automobilovou federací FIA). Sedan Sonata Hybrid obdržel následující úpravy:
Podvozek
- Závodní vzpěry/tlumiče/pružiny KW Suspensions
- Pneumatiky Goodyear Eagle 28 × 4,5-15 pro rychlostní rekordy
- Závodní kola Vision Rally 55
- Aerodynamické ploché kryty kol Mooneyes Moon
- Speciální brzdová soustava Hyundai pro brzdění z vysokých rychlostí od týmu specialistů na podvozky z amerického technického centra Hyundai
Poháněcí ústrojí
- Speciální 3" výfuková soustava Injen Technology
- Nastavitelný a elektronicky řízený systém vstřikování oxidu dusného Nitrous Express Maximizer EZ
- Držák pro dvě lahve s oxidem dusným a přívod paliva s elektromagnetickým ventilem od společnosti Nitrous Express
- Digitální závodní displej AEM CD-7
- Závodní palivo VP Racing MS 109, dodávané společností C3 Fuels
- Speciální sběrné výfukové potrubí pro čtyřválcový motor
- Speciální řídicí software jihokorejské společnosti Hyundai Motor Group
Bezpečnost
- Bezpečnostní rám z chrom-molybdenové oceli s homologací FIA
- Bezpečnostní sedadlo Sparco ERGO a šestibodové bezpečnostní pásy Sparco
- Hasicí systém SPA Technique Firesense s hasivem FireAde
- Speciální bezpečnostní padák Simpson pro brzdění z vysokých rychlostí
- Bezpečnostní okenní sítě AutoPower
- Síťový zádržný systém Simpson Racing
Karoserie
- Lepicí fólie ve speciálním designu navrženém designérským centrem Hyundai v Irvine
- Aerodynamické panely pod nárazníky pro vysoké rychlosti