Kia Soul EV je jeden z nejlepších elektromobilů, o čemž jsme se přesvědčili v našem podrobném testu. Dokonce jsme si vzali i dvě varianty a navzájem je porovnali. Elektrický Soul zvládne v reálném provozu 130 až 150 kilometrů podle toho, jak máte zrovna těžkou nohu.
V útrobách pracuje 27kWh baterie a elektromotor o výkonu 110 koní. Zatímco tací jako elektrický Volkswagen Golf, Nissan Leaf i BMW i3 navýšili svůj dojezd, právě na Kiu Soul se ještě čeká. Nyní se však objevují informace, že by nová Kia Soul EV mohla dostat do svých útrob 30 kilowatthodin. Upřímné si nejsem jistý, zda je to pro zákazníka výhra a moc mi tento krok nedává smysl.
Dle NEDC Soul EV zvládne 212 km. S novou baterií by se jednalo o 250 kilometrů. Pokud by se Kia opravdu vydala touto cestou, pak by Soul EV vše musel odůvodnit zajímavou cenovkou. Vypadá to tedy, že v dohledné době se elektromobilu s dojezdem 300 a více kilometrů od této korejské automobilky nedočkáme.
Čeho jsme se však dočkali, je plug-in hybridní Niro, které se ukázalo na pařížském autosalonu. Na trh má dorazit ještě letos. Cílem inženýrů je, aby Niro zvládlo urazit až 55 kilometrů na jedno nabití. O to se má postarat 8,9kWh baterie, která se nabíjí skrz Mennekes.
Technické parametry Kia Soul EV (2014) Soul EV
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 140 × 1 800 × 1 593 mm, 1 490 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 84 kW, 110 koní, točivý moment: 285 Nm |
Baterie | 27 kWh |
Nabíjení | konektory: CHAdeMO, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,7 kWh / 100 km, dojezd: 212 km |
Cena od | 849 980 Kč |
Zdroje: kia-world.net