Chybička se vloudila, tentokrát u korejské automobilky Kia, která musela snížit deklarovaný dojezd čistě elektrického modelu e-Niro kvůli chybě v testování. Jde o novou přísnější metodu WLTP, ve které automobilka nejspíš není ještě tak zběhlá. Výsledky byly optimističtější především vlivem menší průměrné rychlosti a celkově kratšímu času testování. Můžeme se jen domnívat, zda šlo o pouhou chybu, nebo úmysl vypadat na papíru o něco lépe, než tomu ve skutečnosti je.
Na začátku se mluvilo o 474 kilometrech dojezdu u silnější 64kWh verze a 310 kilometrech u slabší 39,2kWh verze. Reálný dojezd podle WLTP metodiky ale nově ukazuje na 453, respektive 288 kilometrů. Automobilka se dušuje, že o nepříjemné zprávě už začala informovat všechny majitele. Ti však pravděpodobně již ví, že reálný dojezd bez omezování je o 20 až 30 procent menší.
Jen pro kompletnost dodáme, že silnější 64kWh verze má elektrický motor o 201 koních a 395 Nm točivého momentu. Slabší 39,2kWh verze má elektromotor s pouze 134 koni. I po snížení jde ale na poli elektrických aut stále o velice slušný dojezd.