Kia EV4 dostala české ceny. Svezeme se už na podzim

10
Kia EV4 dostala české ceny. Svezeme se už na podzim
Fotografie: Kia
  • Kompaktní elektromobil Kia EV4 přijíždí ve dvou karosářských verzích a se dvěma bateriemi
  • Hatchback se vyrábí na Slovensku, fastback v Jižní Koreji
  • Ke koupi má přesvědčit dlouhá záruka a ucelená standardní výbava

Kompaktní elektrický model Kia EV4 s předním pohonem, postavený na 400V verzi platformy E-GMP, dorazil na český trh. Nabízen bude ve dvou karosářských verzích; jako 4,43 m dlouhý hatchback a přesně o 30 cm delší fastback se splývavou zádí a základním objemem zavazadelníku 490 l. Jediným nabízeným pohonem je synchronní elektromotor o výkonu 204 k, zato baterie budou na výběr dvě. Základní s kapacitou 58,3 kWh a větší s 81,4 kWh. Hatchback, u nějž se předpokládá větší zájem, bude k mání ve třech výbavových liniích a celkem pěti kombinacích pohonu a výbavy, pro liftback odpadá základní linie Air a začíná rovnou na prostřední Earth. Tu lze, stejně jako u hatchbacku, kombinovat s oběma bateriemi, zatímco pro vrcholnou GT-Line je standardem větší sada.

Výbavy jsou, jak je u značky obvyklé, pevně dané, lze je však došlechtit celkem sedmi, vesměs funkčními pakety. Cenový rozdíl mezi hatchbackem a liftbackem byl stanoven na 40 000 Kč. Zajímavé je, že pro každý model jsou k mání zčásti trochu jiné barevné odstíny, ačkoliv jde jen o drobné rozdíly. Barev je k mání celkem osm, kromě 20 000 za metalízu lze doplatit ve dvou případech (stříbrná a modrá) také dalších 40 000 Kč za matnou povrchovou úpravu. Standardem jsou 17" kola, devatenáctky jsou k mání za příplatek pro linii Earth, nebo standardně pro GT-Line.

Nejlevnější verze, tedy hatchback s menší baterií a bez dalších příplatků, stojí 939 980 Kč, za větší baterii je vždy žádán příplatek 135 000 Kč, takže hatchback Air začíná na 1 074 980 korunách. Za tyto peníze vždy dostanete full LED světlomety s asistentem dálkových světel, bezklíčový přístup, vyhřívaná vnější zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci, 17" litá kola, multimédia s 12,3" displejem, integrovanou navigací, DAB, AA/ACP a couvací kamery, parkovací senzory vpředu a vzadu a třífázovou palubní dobíječku 11 kW. Jak už jsme uvedli, fastback se v této základní linii nenabízí. Dokoupit lze tepelné čerpadlo (v paketu s vyhříváním předních sedadel a volantu) za 35 000 Kč, V2L paket za 15 000 Kč a ADAS paket s pokročilými asistenty za 25 000 Kč.

Za doplatek 75 000 Kč je k mání prostřední linie Earth, takže hatchback s malou/velkou baterií začíná na 1 014 980/1 149 980 Kč, liftback na 1 054 980/1 189 980 Kč. Do standardu přibývá částečně koženkové čalounění, tepelné čerpadlo, samočinně výsuvné vnější kliky, sklopná zrcátka, indukční nabíječka mobilů, samostmívací vnitřní zrcátko, vyhřívání předních i zadních sedadel a elektrické ovládání víka kufru. Dokoupit lze pakety V2L, Comfort za 25 000 Kč (elektricky nastavitelné sedadlo řidiče plus digitální klíč) či ADAS Pro za 40 000 Kč s přidaným panoramatickým kamerovým systémem a dálkově ovládaným parkováním.

fNews #299 – Kia ukázala důležité modely EV4, EV2 a dodávku PV5

Za dalších 140 000 Kč navíc lze koupit vrcholnou linii GT-Line s aerodynamickými doplňky, většími koly, celokoženkovým čalouněním, elektrickým ovládáním sedadla pro řidiče a masáží plus odvětráváním i pro spolujezdce, adaptivními světlomety, soundsytémem Harman Kardon. V tomto případě už je jedinou volbou větší baterie, s ní se u hatchbacku začíná na částce 1 289 980 Kč, u liftbacku na 1 329 980 Kč. Dokoupit lze paket V2L, Tech za 45 000 Kč (jako ADAS Pro s přidaným head-up displejem) a elektrické střešní okno za 35 000 Kč.

U značky nadále platí standardní záruka 7 let/150 000 km podle toho, co nastane dříve (z toho první tři roky bez omezení kilometrů), baterie je kryta garancí 8 let/160 000 km. V aktuální akci nabízí Kia financování 3,69 %, dobíjecí kabel Typ 2 zdarma a dobíjecí kartu Kia Charge s bonusem 6 440 Kč zdarma. Vůz je již možné objednávat, první kusy dorazí do Česka v říjnu.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Jak jsem uviděl cenu, přestal jsem si článek číst.
Jan Schoedlbauer
Jan Schoedlbauer
Naposledy upraveno: 6. 8. 19:46
Nu, jak jsem si myslel, že to bude gamechanger, protože některé koncepční kompromisy vyrovná revoluční cena, tak jsem se mýlil. Nebude žádná revoluce, je to další vůz do řady podobných. I tak fajn. Líbí se mi design vně i uvnitř, dojezd je určitě výhodou oproti přímé konkurenci. Na druhou stranu za obdobnou cenu BYD Seal BEV je se zadokolkou a velkou LFP baterkou modernější volba, Mazda 6e v podstatě taky. Mohutnější Enyaq/Elroq za podobné peníze bude v ČR stoprocentně i nadále častější výběr. Ale doufám, že si znatelně množství lidí Ev4 všimne. Tak nějak se mi prostě líbí. I když by rozhodně měla být levnější.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Naposledy upraveno: 6. 8. 20:15
No tak zase nic no. Jako dobrá záruka, V2L, frunk....no a to je asi tak vše. Za tyhle peníze máte i jiná EV, třeba Elroq 60, Mazda 6, MG4, dokonce i TM3 bude v tomhle výběru, což jsou vše zadokolky a zejména pro domácí publikum bude Elroq asi favorit. Jak pro servisní síť, tak i levnější servis jako takový, i pojistka bude menší.
A to mluvím o základní výbavě s malou baterkou. Když tam dáte plnou palbu, tak za to máte RS Elroq AWD, TMY LR AWD, Enyaq AWD, Mustang E, či z vlastní stáje i EV6 atd. Tam už mě to vůbec nedává ta cena smysl ...
Martin Bednarski
Martin Bednarski
Zvláštní, jak obrovská auta se dnes označují za "kompaktní". To zvětšování aut v průběhu let snad nebere konce. Zvlášť výrazně se to projevuje, když se takové "kompaktní" (natož nějaké "nekompaktní") auto snažíte nacpat do garáže dimenzované na typická auta z před třiceti let.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze