Kompaktní elektrický model Kia EV4 s předním pohonem, postavený na 400V verzi platformy E-GMP, dorazil na český trh. Nabízen bude ve dvou karosářských verzích; jako 4,43 m dlouhý hatchback a přesně o 30 cm delší fastback se splývavou zádí a základním objemem zavazadelníku 490 l. Jediným nabízeným pohonem je synchronní elektromotor o výkonu 204 k, zato baterie budou na výběr dvě. Základní s kapacitou 58,3 kWh a větší s 81,4 kWh. Hatchback, u nějž se předpokládá větší zájem, bude k mání ve třech výbavových liniích a celkem pěti kombinacích pohonu a výbavy, pro liftback odpadá základní linie Air a začíná rovnou na prostřední Earth. Tu lze, stejně jako u hatchbacku, kombinovat s oběma bateriemi, zatímco pro vrcholnou GT-Line je standardem větší sada.
Výbavy jsou, jak je u značky obvyklé, pevně dané, lze je však došlechtit celkem sedmi, vesměs funkčními pakety. Cenový rozdíl mezi hatchbackem a liftbackem byl stanoven na 40 000 Kč. Zajímavé je, že pro každý model jsou k mání zčásti trochu jiné barevné odstíny, ačkoliv jde jen o drobné rozdíly. Barev je k mání celkem osm, kromě 20 000 za metalízu lze doplatit ve dvou případech (stříbrná a modrá) také dalších 40 000 Kč za matnou povrchovou úpravu. Standardem jsou 17" kola, devatenáctky jsou k mání za příplatek pro linii Earth, nebo standardně pro GT-Line.

















Nejlevnější verze, tedy hatchback s menší baterií a bez dalších příplatků, stojí 939 980 Kč, za větší baterii je vždy žádán příplatek 135 000 Kč, takže hatchback Air začíná na 1 074 980 korunách. Za tyto peníze vždy dostanete full LED světlomety s asistentem dálkových světel, bezklíčový přístup, vyhřívaná vnější zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci, 17" litá kola, multimédia s 12,3" displejem, integrovanou navigací, DAB, AA/ACP a couvací kamery, parkovací senzory vpředu a vzadu a třífázovou palubní dobíječku 11 kW. Jak už jsme uvedli, fastback se v této základní linii nenabízí. Dokoupit lze tepelné čerpadlo (v paketu s vyhříváním předních sedadel a volantu) za 35 000 Kč, V2L paket za 15 000 Kč a ADAS paket s pokročilými asistenty za 25 000 Kč.
Za doplatek 75 000 Kč je k mání prostřední linie Earth, takže hatchback s malou/velkou baterií začíná na 1 014 980/1 149 980 Kč, liftback na 1 054 980/1 189 980 Kč. Do standardu přibývá částečně koženkové čalounění, tepelné čerpadlo, samočinně výsuvné vnější kliky, sklopná zrcátka, indukční nabíječka mobilů, samostmívací vnitřní zrcátko, vyhřívání předních i zadních sedadel a elektrické ovládání víka kufru. Dokoupit lze pakety V2L, Comfort za 25 000 Kč (elektricky nastavitelné sedadlo řidiče plus digitální klíč) či ADAS Pro za 40 000 Kč s přidaným panoramatickým kamerovým systémem a dálkově ovládaným parkováním.
fNews #299 – Kia ukázala důležité modely EV4, EV2 a dodávku PV5
Za dalších 140 000 Kč navíc lze koupit vrcholnou linii GT-Line s aerodynamickými doplňky, většími koly, celokoženkovým čalouněním, elektrickým ovládáním sedadla pro řidiče a masáží plus odvětráváním i pro spolujezdce, adaptivními světlomety, soundsytémem Harman Kardon. V tomto případě už je jedinou volbou větší baterie, s ní se u hatchbacku začíná na částce 1 289 980 Kč, u liftbacku na 1 329 980 Kč. Dokoupit lze paket V2L, Tech za 45 000 Kč (jako ADAS Pro s přidaným head-up displejem) a elektrické střešní okno za 35 000 Kč.
U značky nadále platí standardní záruka 7 let/150 000 km podle toho, co nastane dříve (z toho první tři roky bez omezení kilometrů), baterie je kryta garancí 8 let/160 000 km. V aktuální akci nabízí Kia financování 3,69 %, dobíjecí kabel Typ 2 zdarma a dobíjecí kartu Kia Charge s bonusem 6 440 Kč zdarma. Vůz je již možné objednávat, první kusy dorazí do Česka v říjnu.
A to mluvím o základní výbavě s malou baterkou. Když tam dáte plnou palbu, tak za to máte RS Elroq AWD, TMY LR AWD, Enyaq AWD, Mustang E, či z vlastní stáje i EV6 atd. Tam už mě to vůbec nedává ta cena smysl ...