Jihokorejská Kia dnes oznámila, že přepracovala svou dlouhodobou strategii „Plan S“, jež je nyní ještě ambicióznější v oblasti elektromobility. V rámci aktualizovaného plánu chce jihokorejský výrobce do konce dekády prodávat 4,19 milionu vozidel ročně, z toho má být až 2,33 milionu elektrifikovaných (čistých elektromobilů + hybridů).
Nepřekvapí tak, že zásadní roli v budoucí strategii automobilky hrají právě čistě bateriové elektromobily, kterých chce Kia v roce 2030 prodávat 1,26 milionu kusů ročně. To by jí mělo zajistit podíl přibližně 4,3 % na světovém trhu. Automobilka toho chce dosáhnout i díky rozšíření aktuální nabídky elektromobilů na 15 modelů elektromobilů a 10 modelů xHEV, včetně dostupnějších variant, jako by mohla být Kia EV1, o níž se více dočtete v našem článku.
Na hlavních trzích by měl podle průzkumů značky podíl elektrifikovaných modelů do roku 2030 na celkových prodejích vzrůst na 70 % v Severní Americe, 86 % v Evropě, 73 % v Koreji a 43 % v Indii. Za účelem optimalizace dodavatelského řetězce se Kia chystá rozšířit lokální výrobu elektromobilů v klíčových regionech. Korea sice zůstane globálním centrem vývoje a výroby elektromobilů, Severní Amerika se ale zaměří na středně velká až velká SUV, Evropa pak na kompaktní modely SUV a hatchback a Indie na kompaktní vozy SUV pro místní trh.
Do roku 2030 se chce Kia také maximálně zaměřit na rostoucí poptávku po lehkých užitkových vozidlech (LUV) s elektrickým pohonem, aby v Evropě, Koreji a na dalších globálních trzích prodávala celkem 250 000 vozidel ročně. S tím souvisí uvedení modelu PV5 v roce 2025, PV7 v roce 2027 a PV9 v roce 2029. Značka také plánuje uvedení elektrického pick-upu pro Severní Ameriku v návaznosti na úspěšný pick-up Tasman.
„Od zahájení transformační strategie Kia v roce 2021 se značka soustavně posouvá k tomu, aby se stala poskytovatelem řešení trvale udržitelné mobility, která inovují prostor a umožňují zákazníkům lépe využívat svůj čas nad rámec klasických dopravních prostředků,“ uvedl Ho Sung Song, prezident a CEO společnosti Kia. „Budeme pokračovat v rozvoji značky zaváděním střednědobých až dlouhodobých strategií, abychom posílili svoji vlastní stabilitu a účinně reagovali na změny v automobilovém průmyslu,“ dodal.
