Když oktany ustoupí voltům. Lexus ukázal sportovní koncept LFA

Když oktany ustoupí voltům. Lexus ukázal sportovní koncept LFA
Fotografie: Lexus
  • Lexus představil studii čistě elektrického sportovního vozu LFA Concept navazující na ikonický model LFA
  • Koncept čerpá techniku i filozofii ze závodních programů GR GT a GR GT3 a pracuje s tuhým celohliníkovým rámem

Lexus ve světové premiéře odhalil studii čistě elektrického sportovního vozu nesoucí označení LFA Concept. Novinka podle vyjádření firmy vznikla z přesvědčení předsedy Toyota Motor Corporation Akia Toyody, že klíčové techniky, postupy a umění výroby sportovních vozů se musí předávat z generace na generaci. Právě to je základní myšlenka, která stojí za konceptem vyvíjeným paralelně s vozy GR GT a GR GT3 závodního týmu TOYOTA GAZOO Racing.


LFA Concept každopádně navazuje na odkaz sportovních ikon Toyota 2000GT a původního Lexusu LFA. Ztělesňuje princip „Shikinen Sengu“, tedy tradici předávání dovedností a technického mistrovství mladším generacím konstruktérů. Lexus zdůrazňuje, že elektromobilita nesmí být na úkor řidičské radosti, a právě LFA Concept má ukázat, jak mohou sportovní vozy přežít a rozvíjet se i v čistě elektrické éře.

Koncept vznikl na mimořádně tuhém celohliníkovém rámu, převzatém z modelu GR GT. Díky němu má vůz nízké těžiště, nízkou hmotnost a vysokou torzní tuhost – tři základní stavební kameny sportovních aut. Cílem bylo optimální rozložení hmotnosti a špičková aerodynamika. Tvar kupé navazuje na původní LFA, ale zároveň je čistší a plynulejší. Lexus chce podle vlastních slov, aby design přežil generace – aby byl nadčasový, univerzální a mezinárodně srozumitelný.

LFA Concept

Aerodynamika a vizuální tvary byly modelovány jako jeden celek. Kokpit pak vznikl s důrazem na ideální pozici za volantem, převzatou ze závodních vozů GR GT a GR GT3. Každý detail interiéru, od tvaru sedadel po rozmístění spínačů, má podle automobilky zajistit instinktivní ovládání.

I kabina má být navržena tak, aby podporovala absolutní soustředění. Volant vznikl speciálně pro tento typ kokpitu – umožňuje řízení bez nutnosti měnit úchop v zatáčkách – a například spínače jsou rozmístěny tak, aby je bylo možné ovládat „naslepo“, jen hmatem.

Studie byla každopádně předeslána už dříve na automobilových akcích, například Monterey Car Week nebo Japan Mobility Show, tehdy ještě pod názvem „Lexus Sport Concept“. Nyní se ale představuje s detailnějšími technickými informacemi a s novým, symbolicky nabitým označením LFA Concept.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze