Jižní Korea zásadně omezí parkování elektromobilů v podzemních garážích

8
Jižní Korea zásadně omezí parkování elektromobilů v podzemních garážích
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Omezení se týkají procentuální výše nabití baterie
  • Za vše může nedávný likvidační požár elektrického Mercedesu-Benz
  • Ten poškodil na 800 vozidel a odstřihl 1 600 domácností od elektrické energie

Uživatelé elektromobilů v Jižní Koreji se mají brzy „na co těšit“. Po nedávném tamním požáru elektrického vozidla Mercedes-Benz, jenž dokázal poškodit dalších 800 vozidel, se metropolitní vláda Soulu rozhodla pro nová bezpečnostní opatření. Ta mají zamezit dalším takovým incidentům a současně již dnes přispívají k velké frustraci tamních obyvatel. Ještě do konce tohoto září by podle koreajoongangdaily.joins.com mělo začít platit omezení vjezdu do podzemních garáží pro všechny elektromobily, které mají baterii nabitou na více jak 90 % kapacity. Že je to nesmysl? To samé si myslí i mnozí odborníci, jenže tím nové nápady pro zlepšení bezpečnosti nekončí. Pokud jde o veřejná venkovní parkoviště, na nich nebudou moci parkovat elektromobily s baterií nabitou na více jak 80 %.

V podstatě tak dojde ke státní regulaci elektromobility, protože kdokoliv si nabije elektromobil na více jak 80 % kapacity, prakticky může s vozem zůstat doma. Nebude totiž mít kde zaparkovat. Přitom je zcela zřejmé, že stav nabití baterie elektromobilu není jádrem věci či problému. Je úplně jedno, zda je baterka nabitá na 20 nebo 100 %. I tak stále obsahuje důležité složky, které jsou silně hořlavé. Někteří jihokorejští majitelé elektromobilů jsou již dnes silně pobouřeni a nové opatření považují za silné porušení vlastnického práva. Je jasné, že při současném stavu dojezdů a kapacit baterií u mnoha prodávaných elektromobilů výrazně klesne dojezd na jedno nabití, což opět omezí každého uživatele.

Nikdo ani neví, jak tamní vláda přišla na hodnoty 90 a 80 % nabití baterie. Možná tak jde pouze o pokus, jak zabránit dalším požárům a výbuchům elektromobilů. Je ale pravdou, že výše zmíněný elektrický Mercedes-Benz dokázal na začátku letošního měsíce vyřadit 1 600 domácností na jeden týden od elektrického proudu. Požár totiž zničil i část elektrické infrastruktury a částečně zasáhl i vodní zásobování. Jihokorejskou vládu to zřejmě natolik vyděsilo, že raději všem elektromobilistům omezí možnosti, jak nakládat se svým vozem. Rozhodně tak bude zajímavé sledovat další vývoj celého nařízení, které by v případě ČR nejspíše také způsobilo nemalý poprask.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
A u nás to nebude lepší..hasiči jsou fakt blázni a mají moc. Tohle bude u nás další hřebíček. Představte si, že se jim podaří - a oni se o to fakt snaží - aby se na BEV vztahovaly stejný pravidla, jak na CNG. Ještě u LPG to chápu, který se nedá rozumě vyvětrat a "teče" po zemi...CNG už nechápu a to BEV...no je fakt, že když náhodou, je to rovnou průšvih. To blafnout u nás dole v pdzemí, tak věřím, že hoří byty nad tím a celej barák znehodnocenej...minimálně byty v něm cenově.
Karel Schmidt
Karel Schmidt
Úplný nesmysl to není, elektrická energie je v baterii uložena přeměněná na energie chemickou, nabitá baterie tak při hoření dokáže uvolnit více energie, než baterie vybitá. Ale to nařízení tutovvlastnost stejně nesleduje.
Velkokapacitní podzemní garáže by spíš mohli vybavit u vjezdové závory tremokamerami.
Martin Lacina
Martin Lacina
Minuly tyden jsem cestoval po CR. Jednou jsem nabijel v garazich v Tabore, jednou v garazich v Brne a jednou v hotelove garazi v Olomouci.
Ani v Tabore ani v Brne jsem do 80% nabit nestihl, a v hotelu jsem nabil jen na 80% aby tam auto nestalo druhy den zbytecne nabite.
Doma pak bezne nabijim jen na 65%, na 90% pouze pred odjezdem na delsi trasu.
Takze ja si myslim, ze by me takove pripadne opatreni nijak neomezilo.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
No, se současnou tech. baterií to docela chápu, omezení parkovat uvnitř objektů. Ale na druhou stranu to bude zákon, který asi jen těžko půjde vyhámat v praxi. To všude dají vrátného, který se každému bude nahýbat a dívat do auta, kolik ukazuje jeho baterie procent? Tak to asi ne. V praxi to nebude nikdy dodržované, to se zase nají vlk a koza zůstane celá.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze