Uživatelé elektromobilů v Jižní Koreji se mají brzy „na co těšit“. Po nedávném tamním požáru elektrického vozidla Mercedes-Benz, jenž dokázal poškodit dalších 800 vozidel, se metropolitní vláda Soulu rozhodla pro nová bezpečnostní opatření. Ta mají zamezit dalším takovým incidentům a současně již dnes přispívají k velké frustraci tamních obyvatel. Ještě do konce tohoto září by podle koreajoongangdaily.joins.com mělo začít platit omezení vjezdu do podzemních garáží pro všechny elektromobily, které mají baterii nabitou na více jak 90 % kapacity. Že je to nesmysl? To samé si myslí i mnozí odborníci, jenže tím nové nápady pro zlepšení bezpečnosti nekončí. Pokud jde o veřejná venkovní parkoviště, na nich nebudou moci parkovat elektromobily s baterií nabitou na více jak 80 %.
V podstatě tak dojde ke státní regulaci elektromobility, protože kdokoliv si nabije elektromobil na více jak 80 % kapacity, prakticky může s vozem zůstat doma. Nebude totiž mít kde zaparkovat. Přitom je zcela zřejmé, že stav nabití baterie elektromobilu není jádrem věci či problému. Je úplně jedno, zda je baterka nabitá na 20 nebo 100 %. I tak stále obsahuje důležité složky, které jsou silně hořlavé. Někteří jihokorejští majitelé elektromobilů jsou již dnes silně pobouřeni a nové opatření považují za silné porušení vlastnického práva. Je jasné, že při současném stavu dojezdů a kapacit baterií u mnoha prodávaných elektromobilů výrazně klesne dojezd na jedno nabití, což opět omezí každého uživatele.
Nikdo ani neví, jak tamní vláda přišla na hodnoty 90 a 80 % nabití baterie. Možná tak jde pouze o pokus, jak zabránit dalším požárům a výbuchům elektromobilů. Je ale pravdou, že výše zmíněný elektrický Mercedes-Benz dokázal na začátku letošního měsíce vyřadit 1 600 domácností na jeden týden od elektrického proudu. Požár totiž zničil i část elektrické infrastruktury a částečně zasáhl i vodní zásobování. Jihokorejskou vládu to zřejmě natolik vyděsilo, že raději všem elektromobilistům omezí možnosti, jak nakládat se svým vozem. Rozhodně tak bude zajímavé sledovat další vývoj celého nařízení, které by v případě ČR nejspíše také způsobilo nemalý poprask.
Velkokapacitní podzemní garáže by spíš mohli vybavit u vjezdové závory tremokamerami.
Ani v Tabore ani v Brne jsem do 80% nabit nestihl, a v hotelu jsem nabil jen na 80% aby tam auto nestalo druhy den zbytecne nabite.
Doma pak bezne nabijim jen na 65%, na 90% pouze pred odjezdem na delsi trasu.
Takze ja si myslim, ze by me takove pripadne opatreni nijak neomezilo.