Jen pro trpaslíky? Sedmimístná Tesla Model Y ukázala prostor ve třetí řadě

Jen pro trpaslíky? Sedmimístná Tesla Model Y ukázala prostor ve třetí řadě
Fotografie: teslarati.com
  • Třetí řada sedadel neposkytuje mnoho prostoru a je určena zejména pro nouzovou přepravu či děti
  • Chybí u ní ventilační otvory klimatizace
  • Ani s prostorem pro nohy to není vůbec slavné

Minulý týden se na svět dostala zpráva, že Tesla Model Y je nově dostupná v sedmimístné konfiguraci. Nyní se internetu objevilo video, které jasně ukazuje, kolik je vlastně místa v nově vzniklé třetí řadě sedadel. K novince se vyjádřil také jeden z fanoušků Tesly, který měl tu čest se do vozu posadit. Jeho dojmy přináší teslamotorsclub.com a podle všeho to je na třetí řadě sedadel tak trošku očekávaná velká bída.

Podle zkoušejícího se úplně dozadu posadí sotva 1,8 metru vysoký člověk, který se v ten okamžik bude dotýkat hlavou stropu. A i kdyby se tam vměstnal, následně nezbyde prakticky žádné místo pro jeho kolena. Doporučením pro všechny tak je, aby se na třetí řadu sedadel usazovali jen děti. Současně je nutné ale zmínit, že poslední řada postrádá úchyty isofix, což značně komplikuje instalaci dětských sedaček. Pro dospělé je pak takový posed za trest a čistě nouzový. Nutné je připočíst i to, že pro zbylé dva pasažéry sedící „v kufru“ chybí samostatné výdechy klimatizace. Ty jsou přitom často běžnou součástí výbavy u větších SUV, které nabízejí sedm míst k sezení.

Podle všeho se drtivá většina zákazníků rozhodne pro koupi Modelu Y v pětimístné konfiguraci a příplatek za třetí řadu sedadel osloví jen úzkou část zájemců. Ti pak budou moci použít sedadla jako nouzová pro případ, kdy budou potřebovat na kratší vzdálenosti přepravit až sedm lidí. Pokud však někdo potřebuje komfortnější třetí řadu sedel, může zvolit větší Teslu Model X, jejíž cena je však výrazně vyšší.

Technické parametry Tesla Model Y Standard Range RWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 750 × 2 129 × 1 624 mm, 2 007 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 350 Nm
Baterie75 kWh (72,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,4 kWh / 100 km, dojezd: 393 km
Cena od1 620 000 Kč
Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze