Jedna z posledních šancí pro spalovací motory? HMG pracuje na novém e-palivu

Jedna z posledních šancí pro spalovací motory? HMG pracuje na novém e-palivu
Fotografie: pixabay.com
  • HMG spolupracuje na novém e-palivu s s Aramco a KAUST
  • Zapojené subjekty chtějí ověřit možnosti snižování emisí na základě testování e-paliva v hybridních vozidlech
  • HMG bude minimalizovat úroveň emisí pomocí ekologických technologií pro spalovací motory a hybridní pohony s cílem podpořit přechod společnosti k čisté mobilitě

Skupina HMG, jejíž je značka Kia součástí, uzavřela dohodu se saudskoarabskou státní ropnou společností Aramco a Technickou a přírodovědeckou univerzitou krále Abdalláha (KAUST) o společném výzkumu a vývoji pokročilého paliva pro zážehové motory na principu spalování velmi chudých směsí s cílem snížit celkové emise oxidu uhličitého v dopravě. HMG se aktivně věnuje nejrůznějším aktivitám výzkumu a vývoje se záměrem minimalizovat emise skleníkových plynů produkované spalovacími motory během postupného přechodu k akumulátorovým elektromobilům (BEV) a elektromobilům na palivové články (FCEV).

Elektromobily typu BEV a FCEV budou rozhodující technologií HMG k dosažení uhlíkově neutrální mobility, zatímco technologie pro ekologické spalovací motory, spojující ekologické palivo s motorem na principu spalování velmi chudých směsí, budou klíčem k účinnému snižování emisí skleníkových plynů během našeho přechodu k elektromobilům,“ uvedl Alain Raposo, výkonný viceprezident skupiny HMG, pověřený vedením technické jednotky elektrifikovaných pohonů.


E-paliva se na rozdíl od výroby klasických paliv syntetizují z tzv. zeleného vodíku – vyráběného elektrolýzou vody za použití elektřiny z obnovitelných zdrojů – a oxidu uhličitého, což v součtu znamená 80% snížení emisí napříč celým životním cyklem. Motor na principu spalování velmi chudých směsí představuje ekologickou technologii, která v porovnání s konvenčními motory zvyšuje termodynamickou účinnost při současném snížení spotřeby paliva, což se odráží v dalším snižování skleníkových plynů.

HMG, Aramco a KAUST budou v příštích dvou letech spolupracovat na výzkumu a potenciálním vývoji moderního paliva k nasazení v kombinaci s inovativním systémem spalování. HMG díky svému přednímu postavení v automobilovém průmyslu a na poli technologií poskytne nejmodernější zážehový motor na principu spalování velmi chudých směsí k využití výzkumným týmem. Aramco efektivně využije své moderní palivové technologie k přípravě efektivního složení paliva. KAUST bude dohlížet nad modelováním a ověřováním technologií vč. testování spalovacích motorů a poskytnutí nejmodernějšího výzkumného centra pro spalovací motory. Očekává se, že spolupráce vytvoří synergie s efektivním využitím odborných znalostí jednotlivých stran.

Cílem společné studie je ověřit, nakolik by se podařilo snížit emise skleníkových plynů, pokud by vozidla s hybridním elektrickým pohonem používala e-palivo namísto paliva konvenčního. Společný výzkum a vývoj chce kromě toho fakticky potvrdit účinek snižování emisí skleníkových plynů prostřednictvím simulace a testování spalovacích motorů. HMG společně se značkou Kia očekává, že se jí pomocí nové technologie motorů podaří účinně dospět k uhlíkové neutralitě na základě výrazného snižování uhlíkových emisí produkovaných spalováním konvenčních ropných paliv.

Vzhledem k uvádění hybridních elektrických vozů je nyní skutečnou výzvou dosáhnout většího pokroku pomocí optimálního paliva a netradičních způsobů systémů. Tým Aramco navrhuje složení paliv a spojuje know-how s cílem zlepšit výsledky spalování motorů skupiny HMG, přičemž dosažené výsledky by mohly vést k nasazení syntetických e-paliv. Toto je oblast, kde posouváme hranice a nesmírně nás těší, že jsme toho součástí,“ uvedl Ahmad O. Al-Khowaiter, technologický ředitel společnosti Aramco.

Testování budou zajišťovat výzkumní pracovníci CCRC (Clean Combustion Research Center – Výzkumné centrum technologií čistého spalování) v rámci instituce KAUST. Komentuje profesor Donal Bradley, viceprezident pro výzkum z KAUST: „Budování hospodárnějších a ekologičtějších systémů dopravy je klíčovým příspěvkem ke kruhové uhlíkové ekonomice v rámci boje s klimatickými změnami. Naše výzkumné centrum CCRC může ideálně podpořit tento důležitý projekt svými prokazatelnými výsledky ve vývoji a optimalizaci nízkouhlíkových paliv. Na úzkou spolupráci s našimi kolegy z Aramco a HMG v rámci tohoto zajímavého projektu se již těšíme.

Společnost Kia Corporation již oznámila své strategické plány k dosažení Uhlíkové neutrality 2045, kdy se zasazuje do roku 2045 dosáhnout klimatické neutrality svých globálních produktů a provozních činností. Značka Kia bude investovat do řešení čistší dopravy a ekologičtější energie ve prospěch lepší a udržitelnější budoucnosti.

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze