Kia představila Roadmap 2030: do roku 2027 chce 14 elektromobilů

Kia představila Roadmap 2030: do roku 2027 chce 14 elektromobilů
Fotografie: Kia
  • Kia chce roční celosvětový prodej 4 miliony vozidel do roku 2030, z toho 1,2 milionu má být akumulátorových elektromobilů
  • Řada BEV značky se do roku 2027 rozšíří na 14 modelů
  • Roční prodeje ekologických modelů Kia překročí v roce 2030 hranici dvou milionů a budou tvořit tři čtvrtiny objemu prodejů na klíčových trzích
  • AutoMode bude nová technologie autonomního řízení značky, která bude představena v roce 2023 a poprvé použita v modelu EV9

Společnost Kia Corporation představila na svém digitálním dni pro investory plán do roku 2030 a potvrdila svůj strategický závazek stát se lídrem v oblasti udržitelné mobility. Strategický plán staví na „Plánu S“ značky Kia, poprvé představeném v roce 2020, a odhaluje další podrobnosti, jak chce firma naplnit svoji vizi stát se „poskytovatelem řešení trvale udržitelné mobility“. Uvedená firemní vize se opírá o tři klíčové pilíře – pracovníky, planetu a zisk. V kontextu těchto pilířů bude Kia usilovat o další zvyšování přidané hodnoty pro zákazníky a výchovu talentovaných pracovníků, snižování uhlíkových emisí s ohledem na ochranu životního prostředí a generování zisku při současném naplňování role zodpovědného firemního občana.


Kia dále oznámila čtyři klíčové obchodní cíle do roku 2030; ty zahrnují mj. následující: urychlení elektrifikace a do roku 2030 dosažení ročních prodejů akumulátorových elektromobilů (BEV) v objemu 1,2 milionu vozidel; do roku 2030 dosažení celkových ročních prodejů v objemu 4 milionů vozidel vč. více než 2 milionů ekologických modelů; širší uplatnění technologií palubní konektivity a technologie autonomního řízení v rámci všech nových vozidel; a do roku 2030 se stát celosvětovou jedničkou na trhu s vozidly pro speciální účely (PBV).

Ho Sung Song, prezident a CEO společnosti Kia Corporation, při příležitosti Dne investorů s CEO uvedl: „Kia prochází kompletní proměnou zahrnující změny firemní vize, loga, produktů a designu, jakož i strategie. V rámci naplňování firemní vize stát se ‚poskytovatelem řešení trvale udržitelné mobility‘ se pokusíme urychlit náš přechod k budoucím obchodním modelům. Náš přístup bude ještě více zaměřen na zákazníka a budeme usilovat o dynamickou proměnu při zachování všech zdravých obchodních aktivit.“ V průběhu dvou let od zveřejnění strategického Plánu S se Kia proměnila v předního světového dodavatele elektromobilů (BEV); v roce 2021 dokonce zaznamenala historicky nejvyšší hrubé tržby a provozní zisk. Počínaje rokem 2022 chce Kia navázat na pozitivní trend a dále zvyšovat hodnotu ve smyslu kvality i objemu.

Roadmap 2030

Dosažení ročních prodejů v objemu 4 milionů vozidel prostřednictvím širšího prosazování ekologických vozidel

Počínaje prodejním cílem pro rok 2022 v objemu 3,15 milionu vozidel chce Kia pokračovat v kvantitativním růstu postaveném na celosvětově uznávané kvalitě svých produktů. Cílem je do roku 2030 navýšit roční prodeje na 4 miliony vozidel, což představuje nárůst o 27 procent v porovnání s cílovými prodeji značky Kia pro rok 2022. V rámci objemového růstu chce společnost dále navýšit prodeje ekologických vozidel (akumulátorových elektromobilů, plug-in hybridních vozidel – PHEV, resp. vozidel s hybridním elektrickým pohonem – HEV) prostřednictvím podpory a urychlení aktivit v oblasti elektrifikace. Na prodejích uvedených typů vozidel pak společnost postaví svůj budoucí obchodní růst. Podíl ekologických vozů na celosvětových prodejích navýší Kia ze 17 procent v roce 2022 na 52 procent v roce 2030.

Roadmap 2030

Na klíčových trzích, kde vlivem přísných ekologických předpisů roste poptávka po elektromobilech (například Korea, Severní Amerika, Evropa a Čína), plánuje Kia do roku 2030 navýšit podíl ekologických vozidel v celkovém prodejním objemu až na 78 procent.

Rozšíření nabídky akumulátorových elektromobilů na 14 modelů v roce 2027

Kia urychluje přechod k elektromobilitě s cílem upevnit své postavení předního světového výrobce elektromobilů. Společnost nejprve plánuje rozšířit svoji modelovou nabídku akumulátorových elektromobilů. Počínaje rokem 2023 chce Kia každoročně uvést na trh nejméně dva akumulátorové elektromobily, a do roku 2027 tak disponovat kompletní nabídkou čítající 14 modelů typu BEV. Oproti předchozímu plánu uvést na trh 11 modelů do roku 2026 se Kia rozhodla přidat dva elektrické pick-upy – vyhrazený elektrický pick-up, resp. strategický model pro rozvojové trhy – plus základní (nejlevnější) model BEV.

Roadmap 2030

Kia chce potvrdit své vedoucí postavení na trhu s elektromobily prostřednictvím vlajkového elektromobilu s označením EV9, jehož uvedení na trh je naplánováno na rok 2023. Ačkoli je EV9 velkým SUV s celkovou délkou kolem 5 metrů, chlubí se vynikající akcelerací z místa na 100 km/h během pěti sekund, jakož i dojezdem cca 540 km na jedno nabití. Během 6 minut dobíjení lze prodloužit dojezd o 100 km. EV9 jako první model Kia rovněž nabídne službu on-line aktualizací (OTA – Over the Air), resp. poskytování funkcí na vyžádání (FoD – Feature on Demand), kdy si zákazníci budou moci sami vybrat a zakoupit požadované softwarové funkce. EV9 bude kromě toho prvním modelem Kia vybaveným pokročilou technologií autonomního řízení AutoMode.

Kia chce v roce 2030 prodávat 1,2 milionu akumulátorových elektromobilů

Prostřednictvím nových modelů vč. EV9 chce Kia navýšit prodeje vlastních akumulátorových elektromobilů. Prodeje 160 000 akumulátorových elektromobilů naplánované na letošní rok chce Kia zvýšit na 807 000 kusů v roce 2026, a dokonce 1,2 milionu v roce 2030 – to je o 36 procent více, než činil původní cíl pro rok 2030, oznámený během loňského Dne investorů s CEO. Kia předpovídá, že v roce 2030 se více než 80 procent modelů typu BEV prodá v Koreji, Severní Americe, Evropě a Číně; na těchto klíčových trzích by akumulátorové elektromobily měly tvořit 45 procent z celkových prodejů značky Kia.

S ohledem na narůstající podíl elektromobilů se budou posouvat i role jednotlivých výrobních závodů. Korea bude sloužit jako celosvětová centrála výzkumu, vývoje, výroby a dodávek elektromobilů; ostatní globální výrobní závody budou produkovat strategické elektromobily pro příslušné trhy. Například v Evropě se od roku 2025 spustí výroba malých a středně velkých elektromobilů. Ve Spojených státech, kde zákazníci žádají středně velké vozy SUV a pick-upy, se v roce 2024 zahájí lokální výroba elektrických verzí uvedených modelů. V Číně plánuje Kia počínaje příštím rokem uvádět středně velké modely elektromobilů, zatímco v Indii značka plánuje od roku 2025 vyrábět základní (nejlevnější) a středně velké modely elektromobilů.

Kia plánuje vytvořit poptávkovou a nabídkovou strategii pro akumulátory, jakož i modernizovat akumulátorové technologie, neboť s ohledem na narůstající prodeje elektromobilů se očekává výrazný nárůst poptávky po akumulátorech, a to ze 13 GWh na 119 GWh v roce 2030. Kia má v plánu získávat akumulátory prostřednictvím indonéského joint venture na výrobu akumulátorových článků; souběžně s tím vytvoří stabilní nabídkový a poptávkový systém pro akumulátory formou outsourcingu u globálních výrobců. Kromě toho chce firma do roku 2030 zvýšit hustotu energie akumulátorů o 50 procent a současně o 40 procent snížit náklady na tyto systémy, a tak zlepšit výkonové parametry i cenovou konkurenceschopnost.

Produktová strategie zaměřená na technologii palubní konektivity a autonomního řízení

Kia definovala čtyři klíčové produktové oblasti, v nichž může naplno mobilizovat své schopnosti na čele budoucího odvětví mobility: služby palubní konektivity, technologie autonomního řízení, jízdní výkony/schopnosti a design.

Od roku 2025 budou všechna nová vozidla Kia vybavena špičkovými technologiemi palubní konektivity. Prostřednictvím on-line softwarových aktualizací (OTA – Over-the-Air) a funkcí na vyžádání (FoD – Feature on Demand) v rámci celé modelové nabídky Kia budou mít zákazníci neustále k dispozici aktuální funkce a technologie pro svá vozidla. To je zároveň příkladem snahy hledat nové obchodní příležitosti na základě softwarových služeb a technologií palubní konektivity. Kia očekává, že služby konektivity sehrají důležitou roli napříč nejrůznějšími sektory mobility, jako je sdílení automobilů, komerční služby spolujízdy nebo služby rozvozu zboží.

Počínaje modelem EV9 v roce 2023 se nabídka technologií autonomního řízení Kia s označením „AutoMode“ rychle rozšíří v rámci celé modelové nabídky značky. Kia AutoMode podporuje optimalizaci výkonu prostřednictvím bezdrátových aktualizací; služba se bude postupně vylepšovat souběžně s vývojem této technologie. Její součástí bude i funkce pilota pro jízdu na dálnici (Highway Driving Pilot), která by měla umožnit jízdu na dálničních úsecích bez zásahů řidiče.

Technologií autonomního řízení AutoMode budou do roku 2026 vybaveny všechny nové modely uváděné na klíčových trzích; očekává se, že technologie se uplatní ve více než 80 procentech vozidel. V dlouhodobém horizontu chce firma svoji technologii AutoMode dále modernizovat a rovněž implementovat technologii plně autonomního řízení. Kia se dále zaměří na větší odlišení designu svých produktů a rozšiřování nabídky vysoce výkonných modelů. Počínaje uvedením sportovního modelu EV6 GT plánuje Kia rozšířit modelovou nabídku GT na všechny akumulátorové elektromobily.

Zajištění vedoucího postavení na světovém trhu vozidel pro speciální účely

Jako zákaznicky orientovaná společnost bude Kia poskytovat flexibilní služby mobility odrážející různorodé potřeby lidí i firem. V této oblasti zaměří Kia svoji pozornost na vozidla pro speciální účely (PBV). Kia je v rámci světového trhu s PBV jedním z prvních iniciátorů a plánuje v tomto segmentu dosáhnout předního postavení. V návaznosti na prudký rozvoj elektronického obchodování během pandemie onemocnění COVID-19 výrazně vzrostla i poptávka po službách dopravců a logistických firem.

Hlavním účelem PBV je poskytovat zákazníkům specializovaná vozidla na základě jejich konkrétních potřeb. Kia za tímto účelem plánuje zavést komunikační kanál vyhrazený vozidlům pro speciální účely, aby dokázala rychle a přesně reagovat na požadavky zákazníků. Kia chce rovněž vytvořit integrovanou datovou platformu k poskytování zakázkových služeb a řešení v souladu s různorodými obchodními modely zájemců o PBV, ať již se jedná o dobíjení, údržbu nebo správu těchto vozidel.

V krátkodobém horizontu plánuje Kia vyvíjet modely PBV odvozené od modelů současných – příkladem je Niro Plus, jehož uvedení je naplánováno ještě na letošní rok. Model Niro Plus bude vycházet z oblíbeného ekologického SUV Kia Niro; jeho předpokládaným využitím jsou taxislužby a komerční služby spolujízdy. Ve střednědobém horizontu vyvine Kia vyhrazené modely PBV. Vyhrazená vozidla pro speciální účely budou mít flexibilní konstrukci postavenou na ploché „skateboardové“ architektuře pro elektromobily, umožňující upravovat velikost i tvar podle konkrétního účelu a zákaznických potřeb.

SROVNÁVACÍ TEST: Elektrické kompaktní crossovery Kia e-Niro, Mazda MX-30 a Peugeot e-2008

První vyhrazený model Kia uvede v roce 2025, kdy trh s PBV dospěje do vyzrálejší fáze. První vyhrazené vozidlo pro speciální účely bude rozměrově odpovídat vozům střední třídy, avšak s možností toto vozidlo flexibilně upravovat podle potřeb. Prostřednictvím tohoto modelu chce Kia poskytovat co nejpraktičtější používání ruku v ruce s provozní životností cca 600 000 kilometrů prostřednictvím on-line funkcí aktualizace (OTA) a technologie autonomního řízení ke snížení provozních nákladů firemních majitelů. S růstem trhu PBV plánuje Kia postupně rozšiřovat svoji nabídku od kategorie super mini až po velká vozidla pro speciální účely, která mohou posloužit i jako alternativa veřejné dopravy, či nabízet využití jako mobilní kancelář.

Kia během Dne investorů s CEO dále oznámila své středně až dlouhodobé finanční cíle. V roce 2026 firma plánuje, že podíl akumulátorových elektromobilů na provozním zisku bude činit 39 procent; zde by se měl promítnout pokles fixních nákladů díky úsporám z rozsahu, jakož i snížení nákladů vlivem dalšího technologického vývoje. Kia krom toho očekává, že podíl všech ekologických modelů na provozním zisku do roku 2026 dosáhne 52 procent, a přesáhne tak podíl klasických modelů se spalovacím motorem.

tisková zpráva
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze