Palivo od Porsche má být plně ekologické a vyrovnat se elektřině

3
Palivo od Porsche má být plně ekologické a vyrovnat se elektřině
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Nové palivo by neslo označení eFuel
  • Skládalo by se z maximálně deseti složek
  • S jejich nasazením by mohly klesnout emise CO2 až o 85 %

Podle evo.co.uk se Porsche vrhlo na vývoj zcela nového typu paliva. Má nést označení eFuel a má se jednat o ekvivalent k současným ropným produktům. Nafta i benzin jsou totiž postupně vytlačovány elektřinou, jenže podle Porsche to není úplně dobrý krok. Ke všemu se vyjádřil viceprezident pro oddělení motorsportu u společnosti Porsche, Dr. Frank Walliser. Ten věří, že vozidla, která by využívala spalovací motory s tímto syntetickým palivem, by ve výsledku byla stejně čistá jako současné elektromobily.

Na nové technologii Porsche usilovně pracuje již pár měsíců, přičemž by ji mělo začít testovat již příští rok. Syntetická paliva jsou velmi důležitá, protože umožňují snížit produkci emisí CO2. Ty jsou mnohem nižší než u vozidel s klasickým motorem na benzin nebo naftu. Současně by vozy jezdící na eFuel vypouštěly jen minimum emisí NOx. Nově vyvíjená syntetická paliva pak mají osm až deset složek, zatímco benzín dnes 30 až 40, což je velký problém.

Syntetické palivo je zkrátka čistší a neexistuje žádný vedlejší produkt při jeho výrobě. Pokud by šlo vše podle plánu, mohlo by do deseti let dojít ke snížení vypouštěných emisí CO2 až o 85 procent. Vzhledem k tomu, že vlády po celém světě již ohlašují plány na zákaz prodeje automobilů se zážehovými a naftovými motory do konce tohoto desetiletí, vývoj syntetických paliv je poměrně zásadním krokem, který by mohl změnit dopředu dané plány, které počítaly jen s přítomností elektromobilů.

Související články
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
A z čeho budou vyrábět miliony litrů takového paliva? Z vody nebo z řepky? Určitě to bude velmi levná nedotovaná výroba.
Ondřej Kvinta
Ondřej Kvinta
Pokud se jim to povede, tak nemám problém. Ono to reálně-fyzicky jde, ale za mnohem vyšší ceny než jsou nyní bateriové systémy. Takže, pokud chtějí zachovat punc spalovacího auta, ale bude to okrajová skupina jako veteráni nebo omezená skupina, kterou Porsche je a vždy byla a chce tak zůstat.
Takže jen vymysleli cestu, jak vytáhnout další dotace, ale z kapes všech lidí. V reálu, jestli jde o bio složky nebo stahování CO z atmosféry a syntetizování paliva.

OK, vše je možné, ale výroba paliva z ropy je jen rozklad složek, kterým to trvalo miliony let a konzumovali energii. A tuto energetickou bilanci budeme muset vyrovnat a extremně zrychlit oproti přírodě. U současného paliva tato část procesu byla zadarmo + čas. Jsem zvědavý na cenu 1 litru :D 400-800 Kč?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze