Japonští giganti zakládají společnou firmu na podporu vodíkových čerpacích stanic

Japonští giganti zakládají společnou firmu na podporu vodíkových čerpacích stanic
Fotografie: toyota.com
  • Cílem je podpořit spolupráci mezi společnostmi zabývajícími se rozvojem infrastruktury, automobilkami a finančními institucemi
  • Automobilky finančně přispějí k fungování nové společnosti tak, aby bylo možné zajistit efektivní budování vodíkových čerpacích stanic
  • Nová společnost bude působit hned v několika oblastech

11 velkých japonských firem se dohodlo, že na jaře 2018 založí novou společnost zaměřenou na budování plnohodnotné sítě vodíkových čerpacích stanic pro auta poháněná palivovými články (FCV). Cílem je urychlit tempo budování vodíkových čerpacích stanic v Japonsku.

Dohodu podepsaly tyto firmy: Toyota Motor Corporation, Nissan Motor Co Ltd., Honda Motor Co Ltd., JXTG Nippon Oil & Energy Corporation, Idemitsu Kosan Co Ltd., Iwatani Corporation, Tokyo Gas Co Ltd., Toho Gas Co Ltd., Air Liquide Japan Ltd., Toyota Tsusho Corporation a Development Bank of Japan Inc.

V návaznosti na tzv. „Strategický plán pro vodík a palivové články“ vydaný Kolegiem pro strategie v oblasti vodíku a palivových článků bude v první fázi podpory vozidel na vodík do konce fiskálního roku 2020 vybudováno 160 čerpacích stanic pro 40 tisíc vozidel poháněných palivovými články.

Cílem nové firmy je podpořit spolupráci mezi společnostmi zabývajícími se rozvojem infrastruktury, automobilkami a finančními institucemi, a to za účelem urychlení výstavby a rozšíření vodíkových čerpacích stanic i vozidel poháněných vodíkem v Japonsku.

Nová společnost bude působit v těchto oblastech:

1) Strategický rozvoj vodíkových čerpacích stanic

Společnost bude usilovat o naplnění plánu v časovém horizontu 10 let. V průběhu prvních čtyř let první fáze chce nová společnost vybudovat 80 nových čerpacích stanic. Aby bylo možné tento cíl splnit, pro spolupráci jsou vítány i nové členské společnosti nad rámec aktuálně zapojených. Nová společnost, s využitím podpory a dotací národní vlády a iniciativ orgánů místní správy, připraví svůj vlastní původní „Plán rozvoje vodíkových čerpacích stanic“, s cílem vytvořit podmínky používání vozidel poháněných palivovými články pro co nejširší spektrum motoristů v Japonsku.

2) Podpora efektivního provozu vodíkových stanic

Nová společnost se bude, s využitím informací o výstavbě a provozu vodíkových čerpacích stanic od firem zabývajících se budováním infrastruktury (které budou na provoz vodíkových čerpacích stanic také dohlížet), věnovat budování vlastních stanic v rámci celé země a napomůže k jejich efektivnímu provozu a naplnění dalších cílů strategického plánu, a to následujícími způsoby:

2a) Zvyšování pohodlí pro uživatele vozidel poháněných palivovými články

Nová společnost, s cílem co nejvíce podpořit využívání vodíku ze strany zákazníků, zvýší pohodlí při používání čerpacích stanic ve spolupráci s Asociací pro technologie zásobování vodíkem a jeho využívání (HySUT). Ta již zahájila aktivní rozvoj trhu například zvyšováním počtu provozních dnů v týdnu, aby pokryla narůstající poptávku.

2b) Snižování nákladů a revidování předpisů

Nová společnost bude spolupracovat s externími organizacemi, např. Sdružením pro obchodní využívání palivových článků (FCCJ) a HySUT, s cílem snižovat náklady např. cestou standardizace zařízení a revidováním předpisů.

2c) K naplnění uvedených cílů budou členské společnosti zastávat tyto klíčové role:

Společnosti zabývající se rozvojem infrastruktury jménem nové společnosti zajistí investice a budování vodíkových čerpacích stanic, včetně jejich provozu.

Automobilky finančně přispějí k fungování nové společnosti tak, aby bylo možné zajistit efektivní budování vodíkových čerpacích stanic, zvyšovat pohodlí uživatelů a zlepšovat veřejné povědomí, ale současně budou usilovat o vyšší tržní penetraci vozidel na palivové články v průběhu první fáze projektu. Finanční instituce svými investicemi zajistí částečné pokrytí nákladů na vodíkové čerpací stanice. Poskytováním nezbytných prostředků až do doby, než budou vodíkové čerpací stanice komerčně udržitelné, napomohou finanční instituce během první fáze omezit finanční zátěž na straně firem budujících infrastrukturu, čímž zároveň napomohou přilákat nové účastníky.

Nová společnost bude usilovat o širší účast firem provozujících vodíkové čerpací stanice a dalších investorů, aby bylo možné co nejdříve zajistit komerčně udržitelný provoz vodíkových čerpacích stanic i vozidel poháněných vodíkem, a tak v Japonsku přispět k vybudování plnohodnotné vodíkové společnosti.

Zdroj: toyotanews.eu

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze