Jako ve fotbalové přípravě. Audi poslalo e-tron na sjezdovku

Jako ve fotbalové přípravě. Audi poslalo e-tron na sjezdovku
  • Na trať proslulého sjezdu se vydal speciálně upravený technický prototyp
  • Za volant se posadil mistr světa v rallycrossu

Značka Audi vyslala na konci ledna technický prototyp svého prvního výhradně elektricky poháněného SUV na legendární sjezdovku Streif. V tradičním závodě ve sjezdovém lyžování „Hahnenkamm-Rennen“ na ní bojují o vítězství nejlepší lyžaři světa. Nyní však úsek „Mausefalle“, který je se sklonem 85 procent nejstrmější částí ohromující sjezdovky, vyjel speciálně vybavený prototyp Audi e-tron.

Audi e-tron

„Mausefalle“ je se sklonem až 85 procent nejstrmějším úsekem proslulé sjezdovky Streif v Kitzbühelu. Pro jeho zdolání využil technický prototyp Audi e-tron speciální pohon quattro se dvěma elektromotory na zadní nápravě a jedním elektromotorem na nápravě přední. Technický prototyp díky tomu dosahuje celkového výkonu až 370 kW a točivého momentu na kolech 8 920 Nm. Tím byl zaručen dostatečný výkon pro mimořádné stoupání. Technici Audi navíc přizpůsobili speciálním podmínkám na sjezdovce Streif software pro řízení točivého momentu a rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola. Potřebnou adhezi na sněhu a ledu zajistily 19palcové pneumatiky s hroty, které byly vyrobeny speciálně pro tuto zkušební jízdu.

Audi e-tron – poprvé v Česku

Zdolání 85procentního stoupání zní na první pohled nemožně,“ říká mistr světa v rallycrossu a dvojnásobný mistr DTM Mattias Ekström, který seděl za volantem technického prototypu Audi e-tron. „Dokonce i mě překvapilo, jak si tento automobil poradil s tak náročným terénem,“ dodává Ekström, který řadí tento zážitek mezi své nejvýjimečnější zkušenosti. Technický prototyp Audi e-tron byl pro nejvyšší možnou úroveň bezpečnosti vybaven ochranným rámem pro případ převrácení a závodním sedadlem s šestibodovým bezpečnostním pásem. Samotné vozidlo bylo opatřeno jištěním proti pohybu dozadu prostřednictvím lana, které však nebylo připojeno k žádnému tažnému zařízení.

Technické parametry Audi e-tron 55 quattro

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 560 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon400 koní, toč. moment: 664 Nm
Baterie95 kWh, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 412 km
Infotainment10,1" dotykový displej
Cena2 091 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze