Nissan už několik měsíců bojuje o holé přežití po problémech na americkém trhu, které se dále prohloubily po nástupu prezidenta Trumpa a jeho salónní celní války proti celému světu. Vloni se objevily první signály o možném spojení s větší a finančně zdravější Hondou, které letos vyvrcholily oficiálním oznámením o vyjednávání podmínek spojení. Jenže námluvy zkrachovaly poté, co Honda pod vlivem stále se zhoršující situace Nissanu odstoupila ze svého původního stanoviska a místo fúze dvou rovnocenných firem přišla s nabídkou převzetí Nissanu v podobě plně podřízené, dceřiné společnosti. S tím ovšem protistrana nesouhlasila a následovalo rychlé oficiální oznámení ukončení námluv.
Ve hře se v zápětí objevil Foxconn, silná tchajwanská společnost, vyrábějící mobilní telefony a elektronické komponenty, která rovněž už dříve vyjádřila zájem o spolupráci s Nissanem, jenž se v mezičase postupně vyvazoval z nerovnocenného spojení s Renaultem. I zde došlo na oficiální prohlášení, v nichž Tchajwanci nevyloučili odkup velkého balíku akcií Nissanu. Svět se začal radovat, že je tradiční automobilka, svého času známá jako výrobce kvalitních a propracovaných vozů, zachráněna, spojení zavedeného výrobce aut a bohaté IT firmy, bažící po vstupu na elektromobilní trh, se zdálo jako trefa do černého a jednání mezi oběma firmami v tuto chvíli pokračují, byť netušíme, jak zdárně.
Jenže Financial Times přišly s překvapivou informací s odvoláním na dobře informované interní zdroje, že Honda nepovažuje spojení s Nissanem a případné vytvoření čtvrté největší automobilky světa za uzavřené. Podle neoficiálních informací je prý ochotná obnovit jednání o převzetí Nissanu, má ale podmínku, která staví Nissan do ještě složitější situace. Měl by totiž okamžitě odstoupit jeho stávající generální ředitel Makoto Učida. Ten původně plánoval zůstat v čele automobilky do příštího roku, ale představenstvo i Renault na něj tlačí, aby odešel dříve. Dokonce prý v tomto duchu už i započala příslušná jednání.