Jaká je spotřeba Audi e-tron na dálnici? Vyzkoušeli jsme to

41
Jaká je spotřeba Audi e-tron na dálnici? Vyzkoušeli jsme to
  • Měřená trasa vedla z pražského Černého Mostu do Pardubic k nabíječce
  • Cílem bylo zjistit, jaká na této trase bude průměrná spotřeba

První elektromobil od Audi byl dlouho očekávaným modelem, který má v prodejích zatopit především Jaguaru I-PACE a Tesle Model X. Každý z nich už není pouze malým elektrickým přibližovadlem do města, a tak jsme Audi e-tron prohnali po českých dálnicích.

V Praze na Černém Mostě sjíždíme na dálnici D11, nulujeme palubní počítač a kde to jde, tam držíme maximální povolenou rychlost. Bohužel se potýkáme s poměrně velkým provozem, takže určité úseky odsýpají daleko pomaleji. Naší cílovou stanicí byla nabíjecí stanice ČEZ v Pardubicích u dealerství Louda Auta. Zajímalo nás, kolik bude činit průměrná spotřeba.

Audi e-tron není zrovna dvakrát malé ani lehké auto, takže se dá čekat, že spotřeba bude mírně vyšší. Po zhruba hodině a patnácti minutách jsme dorazili do naší cílové stanice. A jaký byl výsledek? 31,7 kWh / 100 km. V reálných podmínkách byste s touto spotřebou s Audi e-tron na dálnici urazili lehce pod 300 kilometrů. Je znát, že e-tron není zrovna lehký a malý elektromobil, i proto je spotřeba o něco vyšší, než bych si představoval. Konkurenční Jaguar I-PACE je na tom přeci jen o kus lépe. Při cestě do Německa při rychlosti 130 km/h zvládl na jedno nabití urazit lehce přes 300 kilometrů.

Audi e-tron

Audi e-tron dle cyklu WLTP ujede na jedno nabití i více jak 400 kilometrů. Potěší nabíjení výkonem až 150 kW. Audi e-tron má na délku 4 901 milimetrů, vnější šířku 1 935 milimetrů a vnější výšku 1 616 milimetrů. Rozvor činí 2 928 milimetrů a celkový objem zavazadlového prostoru dosahuje 660 litrů.

Audi e-tron (test)

Technické parametry Audi e-tron (2018) 55 quattro

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 560 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon300 kW, 400 koní, točivý moment: 664 Nm
Baterie95 kWh (86,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 24,1 kWh / 100 km, dojezd: 436 km
Cena od2 122 900 Kč
Diskuze ke článku
Martin
Jestli tomu někdo říká ekologie, aby 2,5t auto poháněl elektromotor, tak spadl asi těžce na hlavičku. Pochopil bych auto do 1t s motorem do 100 k a max. 130 km/h.
zzz
v přepočtu 5,2l phm/km, pokud nemá majitel vlastní elekrárnu na dobíjení, tak se tohle auto nevyplatí
Ota
Přesně tak
Jan
Jak dlouho budu nabíjet baterii 95kWh, pokud ji připojím na zásuvkový okruh s 10A jističem? To je takový standart naprosté většiny českých domácností.

240V x 10A je 2,4kWh za hodinu. Tedy 95 děleno 2,4 se rovná necelých 40 hodin. :-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze