Řidiči závodního Modelu S bojují nejen se soupeři, ale i s přehříváním baterií

Řidiči závodního Modelu S bojují nejen se soupeři, ale i s přehříváním baterií
  • Závodní verze Tesly Model S zhubla oproti té sériové o půl tuny
  • V listopadu startuje šampionát pod patronací FIA
  • Vůz zvládl na plný výkon pouze jedno a půl kola

To, že elektromobily a hybridy začínají mít ve světě osobní přepravy čím dál větší slovo, to dobře víme, ale v poslední době se elektromobily a hybridy prosazují i v různých závodních disciplínách. Minulý měsíc jsme se o tom mohli přesvědčit jak v případě Volkswagenu I.D. R při závodě Pikes Peak , tak u Porsche 919 Hybrid EVO, které pokořilo rekord Nürburgringu po 35 letech o neuvěřitelných 52 vteřin. Vše nasvědčuje tomu, že se máme v motorsportu na co těšit.

Jednou z událostí, které stojí za to vyhlížet, je šampionát elektrických Tesel s názvem Electric Production Car Series pod záštitou FIA. Série odstartuje už letos v listopadu ve Španělsku a zúčastnit by se mělo 20 jezdců.

Jednu z těchto závodních Tesel Model S P100DL EPCS V2.3 si na vlastní kůži vyzkoušel na okruhu v Barceloně Tiff Needell, moderátor britského Fifth Gearu. Tato verze Tesly je pravý závoďák – oproti sériové verzi zhubla o více jak 500 kilogramů, je rozšířená a obutá do závodních slicků Pirelli a nechybí ani závodní spoilery vepředu i vzadu. Obě obrazovky infotainmentu zůstaly na místě, taktéž i maximální rychlost 250 km/h se nezměnila, ale po hubnoucí kůře vůz vystřelí z 0 na 100 km/h za úchvatných 2,1 vteřiny.

Jedním z největších problémů u elektromobilů je přehřívání baterií při trvalé zátěži a ani závodní Tesla se tomuto problému nevyhnula. Přehřívání baterií je číslo 1 na seznamu s nedostatky, na kterých se nyní usilovně pracuje. Jak jste mohli vidět na videu, Tesla zvládla na plný výkon pouze jedno a půl kola a poté musela zamířit do boxů. Bylo to zčásti i vysokou teplotou na okruhu, ale doufejme, že se problém podaří eliminovat. Jinak bude budoucnost těchto závodů ohrožena, nebo budou pořadatelé muset směřovat konání šampionátu do chladnějších částí zeměkoule.

Technické parametry Tesla Model S (2012) P100D

Konstrukcesedan, 4 976 × 1 964 × 1 435 mm, 2 239 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon567 kW, 762 koní
Baterie100 kWh
Nabíjenípalubní: 17 kW, konektory: Supercharger, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 613 km
Cena od4 200 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze