Jak zvládá Cupra Born losí test? Výsledek překvapí

Jak zvládá Cupra Born losí test? Výsledek překvapí
Fotografie: Cupra
  • Maximem byla pro sportovně laděný elektromobil rychlost 75 km/h
  • Cupra Born obouvala 20" disky s pneumatikami Bridgestone Turanza Eco Enliten
  • Za sebou nechala například Volkswagen ID.4

Poměrně nedávno se představil další počin koncernu Volkswagen, který je určen pro sportovně založené řidiče. Cupra Born má technický základ v sesterském Volkswagenu ID.3 a nyní došlo na tzv. losí test. V něm se zkoumá, do jaké rychlosti je vůz schopen bezpečně uhnout před náhlou překážkou. Jak se zdá z videa níže, sportovně laděný elektromobil se nemá za co stydět. Vůz v testu měl pohon zadních kol a disponoval baterií o kapacitě 58 kWh. Současně Cupra Born obouvala pneumatiky Bridgestone Turanza Eco Enliten a na testovací trať vyjela na 20" kolech. Cupra následně překvapila, když losí test zvládla až do rychlosti 75 km/h.

Pokud pak budeme porovnávat v rámci koncernu Volkswagen, Cupra Born je na tom lépe než třeba Volkswagen ID.4. Pokud se pak náhodou ptáte, proč Cupru nesrovnáváme se sesterským Volkswagenem ID.3, odpověď je jednoduchá. ID.3 ještě losím testem neprošel. Cupra ale naopak ztrácí na etalon třídy v podobě Tesel Model 3 a Model Y. Tato dvojice dokáže zvládnout losí test až do rychlosti 83 km/h. I tak se ale nemají Španělé za co stydět a uvidíme, zda se něco změní s příchodem silnější verze. Ta by měla dostat vyšší dojezd díky větší baterii s kapacitou 77 kWh.

Technické parametry CUPRA Born 58 kWh e-boost

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 322 × 1 809 × 1 540 mm, 1 749 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon170 kW, 231 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie62 kWh (58 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 120 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 420 km
Cena od1 349 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze