Když jsme vás nedávno informovali, že Tesla spustila ve svém domovském Austinu první malou flotilu robotických taxi, psali jsme, že jízdy jsou jen pro zvané. Kolegové z renomovaného serveru Insideevs nyní tuto trochu záhadnou poznámku osvětlili v celé šíři. Znamená to, že robotizovanou Teslou Model Y se nesveze každý zájemce, ale jen ti, které samotná Tesla aktivně vyzve a pozve. A světe div se, mezi těmi, kdo už tuto atrakci okusili, zcela chybějí zástupci seriózních motoristických médií. To vysvětluje, proč jsme si také na žádném z nich o tom, jak nová služba funguje, zatím nic nepřečetli. Jednostranný ghosting se pochopitelně týká i samotných redaktorů Insideevs, ti se nicméně dušují, že důvodem vzniku jejich článku nebyla uražená ješitnost.
A kdo si tedy tuctem Tesel bez řidiče zatím zajezdil? Dosud šlo o youtubery a influencery, kteří jsou obecně považováni za příznivce Tesly. Totéž ostatně tvrdí i renomovaný technologický magazín The Verge. Podle něj jde celý problém ještě dále. Seriózní žurnalisté nejen že nedostali možnost novinku vyzkoušet, ale když se na síti X, což je jediný způsob, kde lze s Teslou smysluplně komunikovat, pokoušeli automobilky vyptat na jakékoliv údaje, byli aktivně zesměšňování a napadáni teslovskými fanoušky. Některým z nich tento podivný stav dokonce stál za samostatné posty, kde se chlubí tím, jak opakovaně ignorují novináře z těch nejrenomovanějších agentur a v komunitě Muskových věrných se šíří nové heslo „média jsme teď my“.
Same guy from Reuters approached us at the grocery store. We refused to say anything besides it’s awesome and walked away. They were waiting.
— Zack (@BLKMDL3) June 22, 2025
Legacy media is out for everyone to spin the story. Will not be speaking to any reporters. https://t.co/Fwj6irRwaC
Nejsou daleko od pravdy, protože Muskův pohled na komunikaci s veřejností se změnil, podobně, jako nezůstal stejný ani on sám. Dřívější megaakce, kde se prezentovaly novinky ve zcela otevřené a neformální atmosféře a kam se dostal každý, kdo potřeboval, nahrazuje podobnými, téměř konspiračními akcemi a nenávistnými výpady proti komukoliv, kdo byl vůči němu či Tesle jakkoliv kritický. A protože má v rukách jednu z nejmocnějších sociálních sítí, mají jeho postoje vždy velmi široký dosah. A kouzlo nejbohatšího člověka planety zjevně nevyprchalo, protože jej stále obklopují tisíce bezvýhradně loajálních fanoušků, kteří v rostoucí nepřátelské dynamice nyní píší, jak mohou jít tradiční média „do prdele“ a jak by měla před svezením „dostat podmínku nejdřív se veřejně omluvit za všechny lži a pomluvy o Elonovi a Tesle“. Podobná atmosféra ostatně panovala už kolem loňské akce We, Robot. Paralely se stylem vládnutí nejen aktuálního amerického prezidenta, ale i jiných, mnohem horších státníků, jsou docela mrazivé.
The best response would to add a precondition and ask them to go on camera blanket apologising for all the lies and smears against Elon and Tesla first. That will shut them up, and make them think!
— Tesla insights (@AmusingElon) June 23, 2025
To jediné, co se dostává na veřejnost, jsou tak výstupy od lidí, kteří jsou Teslou vnímáni jako loajální a vstřícní. A podle toho také vypadají. Na druhou stranu je pravda, že i oddaní fanoušci tu a tam vytkli nové službě skutečné problémy a pochválili věci, které opravdu dělá správně a dobře. Ovšem takových rozhodně není většina a pro skutečný obrázek, jak nové robotaxi vlastně funguje, si budeme muset zřejmě ještě počkat.
Uvidíme jestli ty influencery budou taky posílat před soud.