Jak Tesla prezentuje své robotaxi? Přes spřátelené youtubery, odborníci mají utrum

2
Jak Tesla prezentuje své robotaxi? Přes spřátelené youtubery, odborníci mají utrum
Fotografie: Tesla
  • Tesla v roce 2020 zrušila oddělení pro styk s médii
  • Od té doby veškeré informace plynou přes Muskův účet na jeho vlastní síti X
  • A kudy plynou na veřejnost informace o novém robotaxi?

Když jsme vás nedávno informovali, že Tesla spustila ve svém domovském Austinu první malou flotilu robotických taxi, psali jsme, že jízdy jsou jen pro zvané. Kolegové z renomovaného serveru Insideevs nyní tuto trochu záhadnou poznámku osvětlili v celé šíři. Znamená to, že robotizovanou Teslou Model Y se nesveze každý zájemce, ale jen ti, které samotná Tesla aktivně vyzve a pozve. A světe div se, mezi těmi, kdo už tuto atrakci okusili, zcela chybějí zástupci seriózních motoristických médií. To vysvětluje, proč jsme si také na žádném z nich o tom, jak nová služba funguje, zatím nic nepřečetli. Jednostranný ghosting se pochopitelně týká i samotných redaktorů Insideevs, ti se nicméně dušují, že důvodem vzniku jejich článku nebyla uražená ješitnost.

A kdo si tedy tuctem Tesel bez řidiče zatím zajezdil? Dosud šlo o youtubery a influencery, kteří jsou obecně považováni za příznivce Tesly. Totéž ostatně tvrdí i renomovaný technologický magazín The Verge. Podle něj jde celý problém ještě dále. Seriózní žurnalisté nejen že nedostali možnost novinku vyzkoušet, ale když se na síti X, což je jediný způsob, kde lze s Teslou smysluplně komunikovat, pokoušeli automobilky vyptat na jakékoliv údaje, byli aktivně zesměšňování a napadáni teslovskými fanoušky. Některým z nich tento podivný stav dokonce stál za samostatné posty, kde se chlubí tím, jak opakovaně ignorují novináře z těch nejrenomovanějších agentur a v komunitě Muskových věrných se šíří nové heslo „média jsme teď my“.


Nejsou daleko od pravdy, protože Muskův pohled na komunikaci s veřejností se změnil, podobně, jako nezůstal stejný ani on sám. Dřívější megaakce, kde se prezentovaly novinky ve zcela otevřené a neformální atmosféře a kam se dostal každý, kdo potřeboval, nahrazuje podobnými, téměř konspiračními akcemi a nenávistnými výpady proti komukoliv, kdo byl vůči němu či Tesle jakkoliv kritický. A protože má v rukách jednu z nejmocnějších sociálních sítí, mají jeho postoje vždy velmi široký dosah. A kouzlo nejbohatšího člověka planety zjevně nevyprchalo, protože jej stále obklopují tisíce bezvýhradně loajálních fanoušků, kteří v rostoucí nepřátelské dynamice nyní píší, jak mohou jít tradiční média „do prdele“ a jak by měla před svezením „dostat podmínku nejdřív se veřejně omluvit za všechny lži a pomluvy o Elonovi a Tesle“. Podobná atmosféra ostatně panovala už kolem loňské akce We, Robot. Paralely se stylem vládnutí nejen aktuálního amerického prezidenta, ale i jiných, mnohem horších státníků, jsou docela mrazivé.


To jediné, co se dostává na veřejnost, jsou tak výstupy od lidí, kteří jsou Teslou vnímáni jako loajální a vstřícní. A podle toho také vypadají. Na druhou stranu je pravda, že i oddaní fanoušci tu a tam vytkli nové službě skutečné problémy a pochválili věci, které opravdu dělá správně a dobře. Ovšem takových rozhodně není většina a pro skutečný obrázek, jak nové robotaxi vlastně funguje, si budeme muset zřejmě ještě počkat.

Diskuze ke článku
Petr Seliger
Petr Seliger
Stejný jako BYD, jen místo blacklistu mají whitelist :-).
Uvidíme jestli ty influencery budou taky posílat před soud.
Marek M.
Marek M.
Tak není se mu co divit. Od nezávislých novinářů by určitě padaly i nějaké kritické připomínky a to nepotřebuje. Akcie TSLA jsou silně volatilní a náchylné na každý prd, není radno je dráždit, lepší je akcionáře uklidnit zaplacenými influencery.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze