Jak ovlivnila Tesla velikost baterie v prvním elektrickém Volvu?

Jak ovlivnila Tesla velikost baterie v prvním elektrickém Volvu?
Fotografie: volvocars.com
  • Volvo chtělo původně do svého prvního elektrického vozu dát baterii menší než 70 kWh
  • Důvodem zvětšení baterie byla Tesla Model 3
  • Kapacita baterie aktuálně činí 78 kWh a dojezd na jedno nabití má být dokonce vyšší než 400 kilometrů

Volvo už nabízí první elektromobil. Jedná se o XC40 Recharge, který se světu představil v polovině října. Volvo svůj elektromobil dlouho dopředu plánovalo, ale jak nyní samotná automobilka uznala, došlo k jedné neplánované změně – kvůli Tesle.

Zvětšili jsme kapacitu baterie. Mysleli jsme si, že jsme dříve měli dobrou rovnováhu mezi cenou a velikostí baterie, ale když jsme viděli, že se do útrob vejde větší, řekli jsme si, že do toho půjdeme,” řekl vedoucího technologického vývoje Henrik Green.

Jak píše electrek.com, Volvo chtělo původně svůj první elektromobil osadit baterií s kapacitou menší než 70 kWh. Jakmile však Tesla Model 3 osadila baterií větší, donutilo to Volvo přemýšlet. Výsledkem jsou dva elektromotory, z nichž každý má výkon 150 kW. Kombinovaný výkon činí 408 koní a 660 Nm. Elektrické Volvo XC40 má pohon všech kol a dle cyklu WLTP zvládne na jedno nabití 78kWh baterie ujet více jak 400 kilometrů. Jaká je však přesná kapacita baterie nevíme. Volvo tvrdí, že nabití baterie do 80 procent bude trvat jen 40 minut s využitím rychlonabíjecího standardu.

Technické parametry Volvo EX40 (2021) Twin

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 400 × 1 863 × 1 647 mm, 2 150 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon300 kW, 408 koní, točivý moment: 660 Nm
Baterie78 kWh (75 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 23,8 kWh / 100 km, dojezd: 416 km
Cena od1 414 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze