Jak fungují noví jízdní asistenti v novém modelu SEAT Tarraco?

Jak fungují noví jízdní asistenti v novém modelu SEAT Tarraco?
  • SEAT Tarraco je vybaven dvěma novými asistenčními systémy
  • Pre-Crash zasahuje v případě rizika kolize a Rollover Assist detekuje převrácení
  • Cílem bezpečnostních systémů je zabránit nehodám nebo minimalizovat jejich následky

Mezi hlavní příčiny nehod patří nepozornost řidiče, nadměrná rychlost jízdy nebo únava za volantem. Esteban Alcántara, inženýr oddělení aktivní bezpečnosti ve společnosti SEAT, k tomu říká: „Právě v těchto případech jsou velmi přínosné nové asistenční systémy“. Tento odborník u příležitosti světové premiéry modely SEAT Tarraco vysvětluje, jak fungují dva noví asistenti v jeho výbavě: přednárazový bezpečnostní systém (Pre-Crash) a asistent pro případ převrácení (Rollover Assist). Zároveň dává nahlédnout do budoucích trendů.

SEAT Tarraco: přednárazový asistent

Přednárazový bezpečnostní systém (Pre-Crash) se v novém modelu SEAT Tarraco aktivuje v nebezpečných situacích, jako je například přetáčivost, nedotáčivost nebo náhlé brzdění. Vůz automaticky detekuje, zda bezprostředně hrozí kolize, a dokáže reagovat během 200 milisekund. V závislosti na druhu nehody přitáhne bezpečnostní pásy, aktivuje výstražná světla a zavře otevřená okna včetně střešního.

Systémy aktivní bezpečnosti hrají stále důležitější roli v ochraně cestujících i ostatních účastníků silničního provozu. V některých případech mohou zabránit nehodě nebo alespoň minimalizovat její následky, pokud k ní dojde,“ říká Esteban. Příkladem těchto funkcí je nový asistent pro případ převrácení (Rollover Assist), jímž je vybaven SEAT Tarraco. Asistent v případě převrácení vozidla mimo jiné aktivuje nouzové volání, vypne motor, odemkne dveře, zapne výstražná světla a změní nastavení ventilační soustavy.

SEAT Tarraco: asistent převrácení

Technika a elektronika asistenčních systémů je největší revolucí ve vývoji automobilů. Inovace v oblasti vyspělé bezpečnosti učinily obrovský pokrok, což dokládají inteligentní senzory a řídicí jednotky. Díky nim dokáží automobily detekovat příčiny, které by mohly vést k nehodě, a reagovat tak, aby nehodě zabránily. Vyvíjí se také způsob upozorňování řidiče. Světelné signály jsou nyní doplněny těmi akustickými a dále hlasovými pokyny, vibracemi volantu, a dokonce i zásahy do řízení a automatickým brzděním, a to vše bez řidičova přičinění. Esteban Alcántara dodává: „Automobil budoucnosti bude souhrnem mnoha asistentů. Z řidiče se postupně stane cestující, a této situaci se budou muset přizpůsobit také bezpečnostní systémy a uspořádání vnitřního prostoru“. Vozidla budou vzájemně propojená, což přispěje k dosažení cíle jízdy bez nehody, na níž SEAT již pracuje.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze