Mezi hlavní příčiny nehod patří nepozornost řidiče, nadměrná rychlost jízdy nebo únava za volantem. Esteban Alcántara, inženýr oddělení aktivní bezpečnosti ve společnosti SEAT, k tomu říká: „Právě v těchto případech jsou velmi přínosné nové asistenční systémy“. Tento odborník u příležitosti světové premiéry modely SEAT Tarraco vysvětluje, jak fungují dva noví asistenti v jeho výbavě: přednárazový bezpečnostní systém (Pre-Crash) a asistent pro případ převrácení (Rollover Assist). Zároveň dává nahlédnout do budoucích trendů.
Přednárazový bezpečnostní systém (Pre-Crash) se v novém modelu SEAT Tarraco aktivuje v nebezpečných situacích, jako je například přetáčivost, nedotáčivost nebo náhlé brzdění. Vůz automaticky detekuje, zda bezprostředně hrozí kolize, a dokáže reagovat během 200 milisekund. V závislosti na druhu nehody přitáhne bezpečnostní pásy, aktivuje výstražná světla a zavře otevřená okna včetně střešního.
„Systémy aktivní bezpečnosti hrají stále důležitější roli v ochraně cestujících i ostatních účastníků silničního provozu. V některých případech mohou zabránit nehodě nebo alespoň minimalizovat její následky, pokud k ní dojde,“ říká Esteban. Příkladem těchto funkcí je nový asistent pro případ převrácení (Rollover Assist), jímž je vybaven SEAT Tarraco. Asistent v případě převrácení vozidla mimo jiné aktivuje nouzové volání, vypne motor, odemkne dveře, zapne výstražná světla a změní nastavení ventilační soustavy.
Technika a elektronika asistenčních systémů je největší revolucí ve vývoji automobilů. Inovace v oblasti vyspělé bezpečnosti učinily obrovský pokrok, což dokládají inteligentní senzory a řídicí jednotky. Díky nim dokáží automobily detekovat příčiny, které by mohly vést k nehodě, a reagovat tak, aby nehodě zabránily. Vyvíjí se také způsob upozorňování řidiče. Světelné signály jsou nyní doplněny těmi akustickými a dále hlasovými pokyny, vibracemi volantu, a dokonce i zásahy do řízení a automatickým brzděním, a to vše bez řidičova přičinění. Esteban Alcántara dodává: „Automobil budoucnosti bude souhrnem mnoha asistentů. Z řidiče se postupně stane cestující, a této situaci se budou muset přizpůsobit také bezpečnostní systémy a uspořádání vnitřního prostoru“. Vozidla budou vzájemně propojená, což přispěje k dosažení cíle jízdy bez nehody, na níž SEAT již pracuje.