Jak funguje nový volant z Modelu S v jiném voze? Odpověď přináší youtuber

Jak funguje nový volant z Modelu S v jiném voze? Odpověď přináší youtuber
Fotografie: Tesla
  • Objektem zkoušky se stala Tesla Model 3
  • Jízdu má na svědomí youtuber s přezdívkou Cf Tesla
  • Podle něj je jízda s netradičním volantem komfortní jen na rovných úsecích

Když se Tesla ukázala s novým volantem pro vrcholnou Teslu Model S Plaid, svět se podivoval nad tím, zda něco takového vlastně bude fungovat v praxi. A zatímco Model S Plaid až dosud řídila jen hrstka vyvolených, na svět se dostalo video, v němž je k vidění velmi zajímavý počin. V hlavní roli je youtuber Cf Tesla, který jednoduše nový volant vymontoval a nasadil jej do své Tesly Model 3. Proces demontáže volantu byl přitom celkem jednoduchý a k výměně stačilo jen několik imbusových klíčů a kleště. Posléze zbývalo odpojit baterii a airbag řidiče. A co se stalo, když byl Model 3 osazen volantem, který jako vypadl z kokpitu stíhacího letounu?

Cf Tesla si hned po rozjetí s vozem všiml naprosto jiného pocitu z řízení. Nevšedním zážitkem bylo hlavně to, že z volantu zbyla vlastně jen půlka a už jen jízda rovně připomínala pilotování kosmické lodi. Zatáčky pak znamenaly pro řidiče celkem problém, hlavně proto, že s volantem se velmi obtížně manipuluje, pokud není zrovna v naprosté rovině. Dalším problémem byl fakt, že youtuber za volantem Tesly vlastně chvílemi vůbec nevěděl, jak moc má aktuálně natočená přední kola, což jej často zmátlo. < /p>

Výsledný dojem youtubera Cf Tesla je proto takový, že na rovných úsecích je jízda s polovičním volantem poměrně komfortní. Jakmile ale přijde delší trasa se zatáčkami, je potřeba více věnovat pozornosti samotnému řízení. Jak se tedy ukázalo, technologická vychytávka Tesly je možná zajímavá, ale současně je nejspíše dobře, že je k dostání jen u Modelu S Plaid.

Technické parametry Tesla Model S Plaid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 2 037 × 1 431 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 420 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,7 kWh / 100 km, dojezd: 600 km
Cena od3 465 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze