Když se Tesla ukázala s novým volantem pro vrcholnou Teslu Model S Plaid, svět se podivoval nad tím, zda něco takového vlastně bude fungovat v praxi. A zatímco Model S Plaid až dosud řídila jen hrstka vyvolených, na svět se dostalo video, v němž je k vidění velmi zajímavý počin. V hlavní roli je youtuber Cf Tesla, který jednoduše nový volant vymontoval a nasadil jej do své Tesly Model 3. Proces demontáže volantu byl přitom celkem jednoduchý a k výměně stačilo jen několik imbusových klíčů a kleště. Posléze zbývalo odpojit baterii a airbag řidiče. A co se stalo, když byl Model 3 osazen volantem, který jako vypadl z kokpitu stíhacího letounu?
Cf Tesla si hned po rozjetí s vozem všiml naprosto jiného pocitu z řízení. Nevšedním zážitkem bylo hlavně to, že z volantu zbyla vlastně jen půlka a už jen jízda rovně připomínala pilotování kosmické lodi. Zatáčky pak znamenaly pro řidiče celkem problém, hlavně proto, že s volantem se velmi obtížně manipuluje, pokud není zrovna v naprosté rovině. Dalším problémem byl fakt, že youtuber za volantem Tesly vlastně chvílemi vůbec nevěděl, jak moc má aktuálně natočená přední kola, což jej často zmátlo. < /p>
Výsledný dojem youtubera Cf Tesla je proto takový, že na rovných úsecích je jízda s polovičním volantem poměrně komfortní. Jakmile ale přijde delší trasa se zatáčkami, je potřeba více věnovat pozornosti samotnému řízení. Jak se tedy ukázalo, technologická vychytávka Tesly je možná zajímavá, ale současně je nejspíše dobře, že je k dostání jen u Modelu S Plaid.
Technické parametry Tesla Model S Plaid
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 5 021 × 2 037 × 1 431 mm, 2 265 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 420 Nm |
Baterie | 100 kWh (95 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 18,7 kWh / 100 km, dojezd: 600 km |
Cena od | 3 465 900 Kč |