Jaguar: termoregulace baterií v I-PACE navýší dojezd o téměř 50 kilometrů

3
Jaguar: termoregulace baterií v I-PACE navýší dojezd o téměř 50 kilometrů
Fotografie: Jaguar
  • Vůz disponuje tepelným výměníkem
  • K uvedení na trh dojde v druhé půlce roku 2018

Jaguaru se jeho premiéra elektrického SUV I-PACE pomalu, ale jistě blíží a není proto na škodu prvnímu elektromobilu se šelmou ve znaku udělat nějaké to promo. Britská automobilka se proto vytasila s pěkným videem o tom, že dokáže přidat až 50 kilometrů dojezdu termoregulací akumulátorů. Technologie prý pochází z Formule E, kde má Jaguar již docela slušné zkušenosti.

Ve srovnání s klasickým spalovacím motorem je přebytečné teplo minimální, přesto však lze z elektromotorů za pochodu nějaké to teplo vydolovat. Generovaná tepelná energie z elektrického pohonu putuje buď do prostoru k bateriím, nebo přímo do kabiny. Nemusí se tak využívat elektrická energie na topení. Baterie pracují nejefektivněji v teplotách 15 až 30 stupňů Celsia a právě proto disponuje Jaguar takzvanou elektrickou pumpou. Ta funguje na podobném principu jako lednička, tedy na principu tepelného výměníku, akorát obráceně. Ze vzduchu si bere teplo a přenáší jej do baterií i interiéru. Díky 90kWh baterii umí pak I-PACE urazit až 500 kilometrů na jedno nabití. Jestli tuto vzdálenost opravdu zvládne se budeme moci dozvědět v druhé půlce roku 2018, kdy má dojít k uvedení na trh.

Zdroj: electrek.co

Diskuze ke článku
Peppa
Teplotní management akumulátoru zvýší životnost a nikoli dojezd.
eMZet007
Mimochodem, ta tzv. elektrická pumpa na principu obrácené ledničky se normálně nazývá tepelné čerpadlo ;)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze