Vozy Ineos Grenadier si můžete koupit i u nás, vznikají pod taktovkou Magny v opuštěné továrně Smartville ve francouzském Hambachu a nabízejí unikátní kombinaci bytelné ryzí techniky, pocházející z minulé generace Land Roveru Defender, luxusního interiéru a šestiválců BMW na benzin i naftu. Jde o skutečně dřevní techniku s tuhými nápravami a žebřinovým rámem, stavěnou na odolnost. Jenže takový stroj vyrábí automobilová divize chemického kolosu Ineos jen pro velmi úzký okruh zájemců, proto při generaci třetího terénního modelu (kromě Grenadieru se prodává i odvozený pick-up Quartermaster) došlo na zcela jinou politiku.
Nový Ineos Fusilier byl ohlášen už v květnu 2022 a aktuálně už je v pokročilém stádiu vývoje. Vznikla rovněž maketa s definitivním designem. Bude o něco menší, než 4,7 m dlouhý Grenadier, avšak měl by rovněž nabídnout vynikající terénní vlastnosti. Ty by ovšem, na rozdíl od Grenadieru, měly provázet i skvělé silniční vlastnosti. Ty má zaručit ryze elektrická, skateboardová platforma se zatím neznámou technikou a s volbou mezi ryze bateriovým pohonem a range extenderem. Ve druhém případě by měla být kapacita baterií zhruba o 30 % nižší, má však být řešením pro ty, kteří by se obávali vyjet mimo civilizaci pouze na baterie. REx byl přidán dodatečně, na základě ohlasu publika, a proto se také zpozdí uvedení hotového vozu z konce roku 2026 na rok 2027.
Fusilier bude o něco těžší, než Grenadier, má však nabídnout dvojici elektromotorů a poctivou terénní výzbroj. Pouze archaické šnekové řízení, jako Grenadieru, které chrání řidičovy ruce před rázy od terénních nerovností, nahradí kompromisnější, ale komfortnější hřebenové. Čistě elektrická verze má cílový dojezd 400 km, REx potom 270 km čistě elektricky. Interiér zatím neznáme, ale bude prý obsahovat poctivá mechanická tlačítka. Zajímavý projekt budeme dále sledovat.
