Indická vláda vydala nové výběrově řízení na pořízení tisíce elektrických aut. Společnosti, které se do výběrového řízení přihlásí, musejí poskytnout záruku šest let a stejnou dobu poté se také starat o kompletní servis, jak píše cleantechnica.com.
Výběrové řízení nemohlo přijít v lepší čas. Na nedávném autosalonu Auto Expo India 2020 se prezentoval nejeden nový elektromobil. Své vozy ukázala například Mahindra či Tata Motors, ale ucházet o zakázku se mohou ucházet i jiní, například Hyundai, který má na indickém trhu Konu Electric.
Indický autombilový trh je momentálně dole a bude velmi složitého ho nastartovat. O to více, když elektrická auta na tamním trhu nepatří k těm nejlevnějším. Například Hyundai v Indii prodává elektrickou Konu za 35 tisíc dolarů, ačkoli dvě třetiny lidí neutratí za auto více jak 10 tisíc dolarů.
Hyundai a Kia mají nového partnera, se kterým pracují na vývoji elektrické platformy
„Indie prostě není trh pro elektrická auta,“ řekl R.C Bhargava, předseda společnosti Maruti Suzuki India. „Nemyslím si, že vláda nebo automobilové společnosti očekávají, že se v následujících dvou nebo třech letech něco změní a najednou se tady budou elektrická auta prodávat,“ dodal.
Situace to není rozhodně jednoduchá a bude trvat možná i desítek let, než se elektromobilita v Indii prosadí. Pokud vůbec. Nemusíme chodit daleko a zjistíme, že i ve státech jako Bulharsko nebo Rusko se elektromobilita bude jen těžko prosazovat.