Není to první evropská stopa ve velmi úspěšném příběhu o levném a výkonném elektroskútru Ola S1 Pro. Jeho design je totiž částečně dílem nizozemské společnosti Etergo, která v roce 2018 zahájila vývoj revolučního jednostopého AppScooteru s řadou netradičních řešení (pohon zadního kola karbonovým řemenem či snadno vyjímatelná, lehká baterie k nabití doma). Jenže než jej stačila dokončit, zkrachovala a dostala se do rukou indické společnosti Ola Electric, která je v poněkud upravené podobě dovedla na výrobní linky a slaví s ním obrovské úspěchy. Indická společnost, zaměřená na obecné služby elektromobilistům, v níž má podíl i koncern Hyundai, se nyní rozhodla vyvézt svůj úspěch za hranice a nezůstat při jediném výrobku.
Can you guys keep a secret? 🤫🤫 pic.twitter.com/8I9NMe2eLJ
— Bhavish Aggarwal (@bhash) January 25, 2022
Hodlá svou nabídku rozšířit oběma směry a zahájila i práce na vlastním elektromobilu. K tomu účelu ovšem přenesla své hlavní výzkumné a vývojové centrum do Evropy, ačkoliv přitom neopustila Commonwealth. Práce budou nyní podle elektrek.co probíhat ve Velké Británii. Nové centrum, pojmenované Ola FutureFoundry, bude sídlit v Coventry a doplní práci týmu společnosti Ola v indickém Bangalore. Zaměstnat by mělo celkem 200 konstruktérů a vývojářů, za kterýmžto účelem Ola investuje v příštích pěti letech 100 milionů liber (2,95 miliardy korun).
Jedním z cílů nové investice je vývoj čtyřkolového elektrického parku, přičemž možnou podobu prvního elektromobilu značky Ola naznačil na svém Twitteru osobně generální ředitel Bhaviš Agarval. Evropa není jediným cílem; skútr S1 Pro s nejvyšší rychlostí 115 km/h a dojezdem 130 km by se měl letos podívat i do USA.