Hyundai zahájí výrobu elektromobilů v Turecku. Zlepší to nabídku na evropském trhu

Hyundai zahájí výrobu elektromobilů v Turecku. Zlepší to nabídku na evropském trhu
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Turecký závod je nejdéle provozované zahraniční výrobní centrum koncernu mimo Koreu
  • Vznikat zde budou evropské verze všech elektrických modelů značky
  • Hyundai chce do roku 2035 nabízet výhradně vozy s nulovými emisemi

Společnost Hyundai Motor Türkiye posiluje výrobní kapacity a podporu udržitelnosti. Pomoci má nový plán na zřízení nové továrny v Turecku. V ní se budou od příštího roku produkovat elektrické modely značky Hyundai, které pak poputují na jednotlivé evropské trhy. Značka Hyundai tak pokračuje v realizaci plánů na minimalizaci své uhlíkové stopy a současně podporuje tamní ekonomiku i globální přechod na zelenou mobilitu. Nové modely s elektrickým pohonem vyráběné v tureckém závodě İzmit v blízké budoucnosti rozšíří produktovou řadu elektromobilů Hyundai a přispějí k uspokojování rostoucí poptávky po technologiích pro udržitelnou mobilitu na evropském trhu. Kromě elektrických modelů bude Hyundai Motor Türkiye nadále vyrábět i vozy poháněné spalovacími motory, mezi které se řadí například Hyundai i20 a Bayon.

V rámci probíhající transformace došlo k přejmenování turecké divize z dřívějšího označení Hyundai Assan Otomotiv Sanayi na Hyundai Motor Türkiye. Turecký závod je historicky první a nejdéle provozované zahraniční výrobní centrum koncernu Hyundai Motor Group mimo Koreu. V průběhu 28 let vyrobil více než tři miliony aut, a významně tak přispívá k zaměstnanosti, exportu a rozvoji národního hospodářství v Turecku. Hyundai Motor Türkiye bude i v rámci rozšířené výroby preferovat lokální dodavatele. V současnosti síť více než 50 místních dodavatelů svou výrobou zajišťuje dodávky přes 55 procent automobilových komponentů. Ve stejném duchu bude probíhat i lokální výroba elektromobilů, která posune zapojení místních firem na ještě vyšší úroveň.

Urychlením výroby elektromobilů posílí Hyundai Motor Türkiye nejen svou konkurenceschopnost, ale především i své zaměření na ekologickou mobilitu. Strategický krok podpoří realizaci plánu nabízet v Evropě nejpozději od roku 2035 pouze vozy s nulovými emisemi a dál pozvedne významnou roli Turecka pro evropské aktivity značky Hyundai.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze