😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Hyundai testuje airbag na střešním okně. Připouští, že může být nebezpečné?

Hyundai testuje airbag na střešním okně. Připouští, že může být nebezpečné?
  • V případě převrácení auta se vystřelí airbag za pouhých 0,08 sekundy
  • Při zavřeném okně a zatažené střešní roletce se vystřeli airbag mezi obě časti
  • Hyundai vše testuje a nasadit do sériových aut by airbag mohl v roce 2020

Také máte ve svém okolí kamaráda, kamarádku nebo přítelkyni, kteří milují pohled do střešního (panoramatického) okna? Já ano a věřím, že nejsem sám. Osobně tuhle věc v autech nemám rád a v mém případě je okno vždy zavřené a zatažené roletkou. Vždycky jsem si říkal (a nejen já), co se stane s oknem v průběhu nehody. Že by nemuselo být úplně bezpečné ukazuje i airbag, který má Hyundai. Ano, vztahuje s k panoramatickému oknu.

Hyundai vyvinula airbag, který je ukrytý pod střešním oknem a podle všeho jde o první airbag, který má chránit posádku v případě nehody před střešním oknem. Neberte to tak, že pokud máte v autě panoramatické okno, máte velmi nebezpečný vůz. Hyundai svůj airbag bude do vozů dávat především kvůli převrácení. Právě v tomto případě se airbag, který chrání hlavy cestujících, hodí. V případě převrácení se nafoukne za 0,08 sekundy.

Pokud je okno zavřeno a máte zataženou i sluneční clonu, tak se airbag nafoukne mezi nimi. Konstrukčně se prý jedná o daleko složitější návrh než standardní airbagy, ať už jde o ty v palubní desce, nebo v bočních sloupcích. Kdy přesně Hyundai bude airbagy do svých aut nabízet se neví. Momentálně je vše ve fázi testování. Mluví se o tom, že do roku 2020 by takový airbag mohl Hyundai nasadit do sériových aut.

Společnost ZF TRW už dříve vyvinula airbag, který se vystřeluje z vnějšku boční strany vozidla. Jeho úkolem je snížit náraz a ochránit tak cestující uvnitř. Je pravda, že právě dveře jsou velmi choulostivým místem, kde nenajdeme prakticky žádné deformační zóny. Airbag využívá 3D technologie s výplní, jež má za úkol zmírnit náraz. Je tedy dost možné, že v budoucnu se na poli airbagů dočkáme hned několika novinek.

Zdroj: digitaltrends.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze